Svar till: Lomhörd

Published by Mattias Rehn on

Forum Allmänt Lomhörd Svar till: Lomhörd

Mattias Rehn
Deltagare

Hej,

och tack för alla svar. 

Fredrik, sitter nya lister runtom dock kan man ana brus genom framförallt ventilationsrutorna.dessutom kan det väl hända att tex dörrpassningarna inte är perfekta och då kan det väl läcka in där. När du skriver tejpa, menar du vid tex rörgenomföringar mm?

Jag brukar faktiskt alltid, när det är möjligt, köra med nedvevad ruta. Förutom att jag tycker det låter mindre så tycker jag även att det klär bilen. Dock uppskattas inte nedvevad ruta av funktionärer på banmöten, fick en svart flagg som bekräftade det. 

Tack för intressant artikel Frank, inget vidare resultat uppnådes. Skulle vara intressant att veta vad det var för spray du använde, låter smidigt.

Är ganska säker på att original bakaxel sitter på, så visst är det ganska höga varv på motorväg. Båda ljuddämparplattorna sitter kvar, samt originalisoleringen. Kan det vara möjligt att montera den tunna isoleringen på/över den gamla? Finns väl lite olika tillverkare av ljuddämpning, tips mottages gärna på inköpsställen och tillverkare.

Japp, Giulian rullar idag på R-däck och det sitter trattar på motorn. Jag hör gärna av mig Åke, tack.

Antar att man även får gå igenom och kolla avgasröret, kom nu på att jag sköt ut krullet ur ljuddämparen på Kinnekulle Ring. Har även läst på lite om de sk ljudämpande materialen, dessa ska ta bort vibrationerna och på så sätt minska resonansen. Montera lite sånt på insida dörrar och upp på torpedväggen kanske kan vara ett bra alternativ.

/Mattias