Svar till: van Lingen Alfa Parts? Erfarenheter?

Published by Daniel Tunér on

Forum Allmänt van Lingen Alfa Parts? Erfarenheter? Svar till: van Lingen Alfa Parts? Erfarenheter?

Daniel Tunér
Deltagare

Inlägg av Jörgen Mälargård på 2015-11-19 18:13

Har sovit på detta nu några nätter och även haft en dialog med van lingen och de kan nu tänka sig att betsla även returfrakten.

Jag brukar inte vara en “krångelpelle” och van lingen är säkert en seriös aktör. MEN jag känner att jag gärna vill ha de delar jag beställde och inte bara skicka tillbaka!

Vet inte hur konsumentreglerna ser ut i Holland  men felaktig marknadsföring är det i alla fall. Även om det inte brukar komma något gott ur en knuten näve så börjar jag surna till på detta!!!

Jag tycker att du ska förklara för dom kort och gott, att detta inte är bra nog och att du är besviken.
    Du måste säga till dom att detta innebär mycket krångel för dig och innebär att du måste ligga ute med pengar. Du förväntar dig att dom betalar kostnaderna för detta men också att du förväntar att du får dom grejerna du beställde från början och att dom kompenserar dig för allt besvär.

Är dom seriösa så kommer dom att gå med på det. Det är för dåligt att dom skickar fel grejer medvetet och sen förväntar att lösningen för problemet ligger hos dig. Det gör det inte. Dom har gjort fel och är fullt ansvariga för det, du ska ha dina varor som du beställde och bli kompenserad för besväret, tycker jag. Antingen har dom gjort ett misstag och skyller ifrån sig och är det inget misstag så är det falsk marknadsföring och det kan absolut inte vara tillåtet.

Ibland måste man vara ärlig och vara lite hård och säga att detta är inte okej. Dom kan inte behandla kunder hur som helst men det är vettigt att ge dom en chans att reda upp det innan man går vidare på annat sätt.