funderar på att sälja, är det någon som har koll på vad en 105:a 1600GTJ -75 kan vara värd idag?
Det gäller en 100% oskruvad orginalbil I gott skick, aldrig omlackad, frisk I plåt och lack, men med lite bättringar här och var. färg Giallo Piper(gul)
Köpte den av förste ägaren för 11 år sedan
Svårt att svara på vad den kan vara värd utan att ha sett bilen men det som talar för din bil är att den är original och oskruvad. Finns inte många orörda och icke modifierade bilar kvar. Att den dessutom har originallack och med bara 2 ägare är ytterligare ett plus. För min egen del ser jag heller en orörd bil som kanske har en del skavanker än något totalrenoverat eller hottat. Tyvärr är det väl så att du kommer få mer betalt för din bil utomlands än här hemma. Dels är prisbilden överlag högre där och orörda bilar värderas dessutom högre där än här.
Har själv en 2000 GTV -75 som förutom omlack och uppgradering av stötdämpare, fjädrar samt
fälgar är orörd. Den har jag inte tänkt sälja men i så fall kommer den inte bli billig 🙂 Fick leta länge när jag för drygt
10 år sedan hittade den bilen.
M.v.h
Janne
omöjligt att säga utan att ha sett bilen. Och “frisk i plåt o lack” är ett begrepp folk har väldigt olika uppfattning om vad det menas med. Men på beskrivningen låter det onekligen som en intressant bil. En spontan indikation vore i häradet 175-200 kkr. Men då ska den vara fin och klar att köra med. Den ska gå bra och vara sjysst invändigt oxå förstås.
besiktad för ett par veckor sedan utan anmärkning, går ut till försäljning inom ett par veckor gissar jag, men vill ju hinna köra lite först men väljer bort de regniga dagarna
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.