116 tips var man köper kopplingslameller

Published by Michael Manolescu on

Forum Allmänt 116 tips var man köper kopplingslameller

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare

Jag ska byta kopplingslameller när lådan ändå är nedplockad och tar gärna emot tips var man köper lamellskivor (dubbel med drag på denna). Någon som vet var man kan få tag i Sachs eller liknande och i så fall ett artikelnr? Stora gummibälgen vid slavcylindern är dags att byta också, finns sådan över huvudtaget att få tag i? Kanske någon som har en som är till salu?

Björn Hedberg
    Deltagare

Slirar kopplingen? Om inte låt den sitta då man kan byta den utan att ta ner lådan och framförallt att dubbel kopplingen är svår att få tag på+priser runt 10000kr förekommer. När det är dax så blir det nog till att konvertera till enkel lämmel vilket är billigare.

Tack, när den slirar inte alls. Men eftersom den inte är “brand new” direkt funderade jag på att byta den om man kunde få tag på lamellskivor för ett par tusen. Har du koll på diametern på lamellskivorna på den dubbelskiviga, Verkar vara 190 mm ist f 215 som på de enkelskiviga

Björn Hedberg
      Deltagare

Svar nej ,har inte koll på diameter n

Robert Hagblom
        Deltagare

Min koppling har gått 36500mil på Giuliettan. En enkel koppling iof.

Robert Hagblom

Henrik Lindgren
          Deltagare

http://www.okp.de/xtc2/GTV/6/20-Clutch/Clutch-kits/Rebuilt-clutch-with-flywheel-GTV6-2-discs::18614.html?language=en

Men jag hade ju byggt om till en enkel och samtidigt fixat växellänkaget om du inte redan gjort det. 

Björn Hedberg
            Deltagare

bra pris enl min mening kan tillagas att om du har det gamla vxl länkaget så kommer du aldrig slita ut det ,därav byter jag ej ut mitt på gtv6an.( dubbel lammel tål mer och är lättare att trampa ur ,enda orsak till konvertera är pris och tillgång)

Vill behålla dubbelamellkommpling av samma orsaker plus att det är mer nice med två än en, dubbelt så nice 🙂 

Förstår dock inte varför växellänkaget skulle skilja, det var väl GTV6:an som hade annorlunda, till A90 förbättrades den och mig veterligen är det samma som på A75. 

Byter till A75, 3.0 låda med LSD med kopplingen från min gamla. Speedometern behövde bytas också, från mekanisk snurra till digital pulsometer i den toppmoderna 90:an 

Björn Hedberg
              Deltagare

Stämmer bra att det gäller gtv6an .

Men man blir\blev fundersam då du har dubbel kopplingen som normalt innebär gamla länkaget men a90 har jag ej sten koll på .

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.