156

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Teknik 156

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
  • Författare

tror nog att den är tillverkad före

Robert Hedin
    Deltagare

Jag använder en ODB2 från Teknikmagasinet på min 01’a och det funkar finfint

156 GTA Q2

Igino Cazzola
      Deltagare

Inlägg av mikael wiking på 2014-09-19 19:54

tror nog att den är tillverkad före

Vad står det i registreringsbeviset?

Jag är fullständigt Räserskadad

Fordonet tillverkat: 2000-08

trafik första gången i Sverige: 2000-12-28

var på teknikmagasinet och köpte en felkods läsare samma respons som den första ja testa ingen kontakt med ecu .samma fråga om tändningen är på???kollade batteriet vilken volt styrka jag har när jag vred på nyckeln dök den under 8 volt!! tror att en cell har nog gått .jäkla strul börjar faktiskt sakna 80 talet inte en dator så långt ögat når.

Kenneth Larsson
        Deltagare

Du behöver nog annan pinning än de “vanliga” OBD läsarna. De äldra Alfa följer inte den nya std som finns för OBD.

vilken pinning behövs då och var får jag tag på det 

Inlägg av Fredrik Assarsson på 2014-09-19 10:16

gör det enkelt för dig och leta upp henrik cornelius på forumet. Det borde finnas någon gammal annons från honom här och på alfapower.nu så att du får tag i honom. Han säljer OBDkablar som fungerar på 156. Jag köpte min av honom och är mycket nöjd. 

Då får du dessutom lite support från honom för att komma igång med kabeln. 

Citerar väl mig själv som svar på frågan då..

och testa med nytt batteri för guds skull om det ligger på 8V! 

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

koppla upp bilen inte ett larm överhuvudtaget varken motor,låda,ac,airbag,absolut inget .Kollade alla reläer säkringar alla är hela allt funkar utom tutan??.Kollade även panik knappen under sätet funkar också.Inga larm på instrument panelen type key kod….men skitet startar inte ..så har någon därute lite några tankar på vad tusan det kan va 

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.