156 2.5 – framvagnsbrygga

Published by Martin Frykstam on

Forum Teknik 156 2.5 – framvagnsbrygga

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Martin Frykstam
    Deltagare

Ska byta koppling och passar på med lite andra jobb. Bl.a. tänkte jag blästra/måla framvagnsbryggan. Börjar dock fundera på om inte en bättre begagnad vore en smidigare lösning. Bilen är en 156 2.5 -02, euro 3. Eper listar nio artikelnummer varav 2 anses passa mitt chassienummer. På bildelsbasen hittar jag några som ser fräscha ut men kommer från 2.5 -99 (d.v.s inte euro 3) eller GTA:er av olika årsmodell.

Någon som vet huruvida dessa är kompatibla? Går det rent av att använda bryggan från en T.S.? 

Michael Wolde
      Deltagare

Passar på att kasta in en liten passus här – passa gärna på att i samma veva lägga till ett undre fjäderbensstag då du är igång, det ger – tycker jag – en hel del extra vad gäller styrprecision och vägkänsla. För en dryg tusenlapp är det en synnerligen rekommendabel modifikation i min lilla värld! 

Martin Frykstam
        Deltagare

Jo, en dylik väntar på montering. Har bara lite att fixa först, såsom att hitta en passande framvagnsbrygga. Passar en sån här, månne?

Thomas Karlsson
          Deltagare

Lite nyfiken, hur ser det staget ut och var fäster man det?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Alfavirus -There are no alphavirus vaccines currently available

Martin Frykstam
            Deltagare

Ett sånt här: alfisti.net

Beställs med fördel av elCrillo/Stagman. Monteras mellan undre främre rambenen.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.