156 Facelift-kit

Published by Joakim Sande on

Forum Allmänt 156 Facelift-kit

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    Joakim Sande
    Deltagare

Hej,

Någon som ruvar på motorhuv, framskärmar till AR 156 faceliftmodellen?

Är mkt intresserad av att köpa dessa av dig.

Mvh Sande

Annie Kärävä
      Deltagare

Du kanske ska lägga upp en “köpes” annons i stället?

My mother would beat you from the Redlight! She tought me good.. http://hide.dk/Vehicles/

Joakim Sande
        Deltagare

Jag tänkte det först. Känns inte som så många läser där tyvärr

Mats Forssén
          Moderator

Inlägg av Joakim Sande på 2014-04-25 10:33

Jag tänkte det först. Känns inte som så många läser där tyvärr

Vad baserar du den känslan på? 

Jag har tidigare tänkt likadant, dvs att annonsforumet känns dött (jämfört med tidigare).
            Men det jag insett är att det givetvis är, och ska vara, på detta sätt iom att annonsforumet är envägskommunikation då det inte går att svara på, eller kommentera annonserna på ett sätt som gör det synligt för andra än annonsören. Att kommentera annonserna som en forumtråd gick ju att göra på gamla hemsidan och ibland skapade det lite märkliga diskussioner och många ville att den möjligheten skulle tas bort av den anledningen. Med andra ord är det väl egentligen bara annonsskaparen själv som vet vilken ev respons som annonsen ger i form av direktkontakter med säljare/köpare.

Avslutningsvis är väl tipset att kolla på Bildelsbasen och ev skapa en efterlysning där samt kolla med Marco Harjunpää ifall han har några 156 FL-objekt.

Lycka till!

Jonas Klang
            Deltagare

Jag fick väldigt snabbt och lyckosamt svar på min hittills enda köpesannons, så utifrån det mycket ickesignifikanta statistiska underlaget verkar köpesannonserna läsas

You need to be fast to look smart

Joakim Sande
              Deltagare

Okej då får jag ge det en chans.
                Vore kul om jag kunde få samma respons gällande det jag faktiskt eftersöker istället

Thomas Sjölin
                Deltagare

Det är väldigt ont om karrosseridetaljer till facelift-156 på både bildelsbasen och laga. Finns knappt något alls. Ofta är det ju krockade bilar och då är frontdetaljerna skräp, i de allra flesta fall. Lättare få tag på delar till bakänden på bilen även om det inte är helt lätt heller.

Crister Borg
                  Deltagare

Utan att ljuga för mycket har jag i bakhuvudet för mej att jag sett en annons på dessa delar nånstans, gamla forat tror jag… Har “bestämt” för mej att det va Johnnie “Blyfot” Eliasson som sålde…

elCrillo Kalmar

Thomas Sjölin
                    Deltagare
                      Crister Borg
                      Deltagare

Vet inte, jag ser bara en isbjörn i snöstorm. Skärmen är helt vit…

elCrillo Kalmar

Thomas Sjölin
                        Deltagare

Haha okej. Då gör vi såhär istället.

Crister Borg
                          Deltagare

Så ja! Jag va helt säker på att jag sett den nånstans…

elCrillo Kalmar

Du är med på att övre kylarbalk skiljer också och därmed infästningsöronen för framlyktorna? Det är fullt möjligt att behålla gamla kylarbalken men så måste två fästen göras för att skruva ett fäste per framlykta i. Dessutom skiljer sig det röda huvhandtaget som är mycket längre på FLmodellen. Åter igen – det går att behålla gamla men man får sträcka in fingrarna längre för att nå den. 

Kör hårt! Det finns två främre kofångare på bildelsbasen

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Håkan Andersson
                            Deltagare

Ett annat alternativ är att köpa Jonnies 156 2.2 JTS SW -04 med facelift. Svårt att få ekonomi i ett frontbyte även om också jag själv tycker att -04 Face Lift är ovanligt lyckad. Som parentes så undrar jag om inte svaret på att få en facelift 156:a är att köpa fronten från en Face Lift 147. Ser ytligt sett väldigt lika ut och det tillverkades tusentals av 147:an fram till -08. Någon som vet om det finns någon hake i att försöka sätta 147-front på 156??

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

Håkan Andersson
                              Deltagare

Mycket små skillnader. Egentligen bara i stötfångaren som dessutom finns i en snyggare “piratutgåva” Cadamuro tror jag. GT:n fungerar väl inte i karossvecken och är i mitt tycke inte lika snygg. Det är den med röda speglar som är 156 trots att stötfångarens placering av dimljusen på 147:an är lika den på 156 före facelift.

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.