156 GTA

Published by Kristofer Björklund on

Forum Projekt 156 GTA

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare

Tänkte lägga upp en lite tråd med min GTA. Tråden kommer inte bli flitigt uppdaterad då jag dåligt med tid att fix med bilen.  Börjar med avgassystem byte.

Bild från köpet.

Nya systemet

Gamla 

Nya på plats 

GTA 

Svart bil är snyggt. Ännu snyggare nytvättad 

Är det mycket som måste fixas på kärran?

C.R.T - Carbonara Racing Team #36

Debut 2021: Plats 10, Klass III
    2022: Plats 5, Klass III
    2023: Plats 3, Klass III

Köpte den 2014 av en kompis på en fest. Han ställde den när vatten pumpen slutade fungera och steg i temp. Har bytt remmar och vatten pumpen 2015. Gjorde en stor service då med. har använt bilen i ett år nu. Planerat att fixa inom snar framtid är:

Byta fram bromsar. Vibrerar när man bromsar. Skivor och belägg är inköpta köpta.

Lacka om fronten och framskärmar.

Köpa ny begagnad baklucka som är rost fri. 

Fixa ac. Gjorde trycktest och hör hur det läcker någon stans mellan motor och kylaren.

Laga förare säte. Sönder skavt på kanten på ryggstödet. (som blir på dom flesta om man inte är försiktig när man sätter sig)

Årlig polering.

Behöver nackstöd bak. Var borta vid köpet.

Men har dåligt med tid. Jobbar natt och en sambo som jobbar skift. Sen har jag hus med viss renoverings behov och två små barn. Tar det viktigaste först sen i mån av tid.

Mats Widman
    Deltagare

Jag måste också köpa nytt system. Var köper man ett nytt till vettiga priser? Någon som vet?

Jag köpte mitt här http://www.scorpiongta.co.uk . Är nöjd med det ialla fall. 

Anders Uggelberg
      Deltagare

Samma här: Scorpion Cat Back. Var väl en 3-4år sedan, via e-bay. Det kostade ungefär £450 med frakt.

Jag är jättenöjd: Fin-fint muller som sätter igång billarm ibland…

AndersU

Mats Widman
        Deltagare

Skumt, när man tittar på sidan får man veta att Cat back är det man ska ha.  Om man då trycker på info om systemet så skriver de att det inte är ok för MOT. Hur ska de ha det?

Nä om du köper det med ersättnings rör för katalysatorn  så går den inte igenom. Läste två gånger själv innan jag läste rätt. 

Broms byte pågår. Oj vad dåliga skivorna var på insidan. 

Hoppas vibrationerna försvinner nu.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.