159 knarr från framvagn

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Teknik 159 knarr från framvagn

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

Det gäller min kära 159 1750 TBi 2010  som precis passerat 4000 mil. Nu har det börjat knarra ordentligt från höger fram. Hör oljudet endast vid lägre farter upp till ca 80 km/h.  Kan det vara någon bussning som borde bytas eller kan det räcka med någon typ av smörjning tro? Är det känt med något strul sen tidigare med länkatmarma på 159an kanske? Jag har inte hittat något specifikt efter en kortare googling. 

Magnus 

Henrik Lindgren
    Deltagare

Låter som övre bärarm tyvärr, men det är ovanligt på 159an att dom ger upp så tidigt. Vi fick byta en vid 18000 mil. Men har du inte garanti på bilen?

Det är väl dessvärre endast tre års garanti då det är en 2010a. Först 2013 blev det fem år om jag minns rätt =(

Magnus

Frank Pino
      Deltagare

Jag hade liknande knarrande på min 159 jtdm -08. Det var en bussning i undre bärarmen, kom efter ca 5-6 tusen mil, byttes på garanti om jag inte minns fel. Inget glapp utan bara ett irriterande knarrande. Tyvärr är man tvungen att byta hela bärarmen…

Alfapino

Peter Braun
        Deltagare

Delarna är något dyrare än till 156:an men lättare att byta vad jag vet. 

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.