159 Ti – stolar

Published by Magnus Berg on

Forum Allmänt 159 Ti – stolar

Visar 14 inlägg - 16 till 29 (av 29 totalt)
  • Författare
    Magnus Berg
    Deltagare

Inlägg av Anders Eriksson på 2014-10-13 20:13

Jag bytte bort min Brera mot en 159SW för drygt två år sen. Anledningen var just att familjen behövde baksäte och bagagerum…
    Fast nog saknar jag Breran

Vi kanske kan byta?? Jag har sveriges förmodligen finaste 159a!! 2012, 1750, Ti +buissnispaket. Röd med svarta fälgar, skinn/alcantarainredning (jaja, det gillade du inte..) 650mil!!! Jo, den är toppfräch!

Hej Anders! 

Det hade kunnat bli ett perfekt byte iom att jag har Sveriges fräschaste Brera 😉 facelift, 3200mil, rostskyddsbehandlad, mr cap varje år, motoroptimerad sexa som går riktigt bra, sänkt med bilsteindämpare och eibachfjädrar, touring grey med oxblodsrött poltrona frau, 19 raggi-fälgar på sommar och 18″ grafitgrå telefon till de knappt använda vimterhjulen. Gaaahhh vad håller jag på med??? Kommer gråta i veckor när vi skiljts åt.

Tyvärr så är det tvärstopp på hemmafronten med alcantra-stolarna då dom som sagt tryckte för mycket på min bättre hälfts höfter och ben. Det kan jag förstå då jag med mitt smala arsle tyckte att de va ovanligt tight. Mitt hopp står till att hon sitter bättre i en med helskinn.

Magnus Berg
    Deltagare

Men om jag skulle lägga senaste numret av Plaza i baksätet så kommer hon ju aldrig sitta i framsätet…hmmmm…

Anders Eriksson
    Deltagare

Hmm… Har du V6 och FWD eller 4WD?? 
    På din spec, med endast FWD är den optimala Breran!!
    1: Behåll den och köp en bekväm bruksbil
    2: Byt med mig

Nu: AlfaSud. Alfa 90. Då: 3*75turbo 164Q4 2*147 156 Brera 3.2 Sud Ti. Spider 916 V6. 159SW Tbi

Magnus Berg
    Deltagare

Inlägg av Anders Eriksson på 2014-10-13 21:31

Hmm… Har du V6 och FWD eller 4WD?? 
    På din spec, med endast FWD är den optimala Breran!!
    1: Behåll den och köp en bekväm bruksbil
    2: Byt med mig

3: Byt tjej. Haha nej det där sa jag inte.

Visst är det så, den är 2wd och alldeles underbar 🙂

Gabriel Eriksson
    Deltagare

Var tvungen att smygspana in Breran i ditt garage Magnus  Jösses vad sugen på en Brera man kan bli 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Peter Braun
    Deltagare

Jag kan utan att tveka säga att Magnus har den snyggaste Breran jag sätt. Skicket är helt sanslöst bra och en större bilpedant får man leta efter. Den som köper Breran gör ett riktigt kap. Min idé är att Magnus byter bort sin Brera mot den andra fina 159 Ti:n. Eftersom jag bara har sport plus paket på min bil så är stolarna anpassade till breda rövar. Magnus kan få mina stolar och jag hanns. Bra idé va 😀 

Magnus Berg
    Deltagare

Tack Peter men ta inte i så du spricker nu 

Men tack för dina fina ord. Fast breda rövar…hmmm  Det är snällt tänkt Peter men Ti stolar i skinn måste provsittas först och främst. Funkar inte det får det bli att snegla mot Giulietta.

Så bra Gabriel. Är bra att veta att det kanske finns lite intresse den dagen jag verkligen måste sälja. Försökte lägga upp ett galleri med lite fler bilder från telefonen men det gick inget vidare när man ska välja bild och fylla i url…hade varit enklare att kunna browsa bilden som när man lägger upp en bild i forumet. Får lägga upp en bild här istället för att fresta ytterligare 🙂 Färgen är rolig på bilen för den varierar så beroende på ljus och vinklar. Ibland är den nästan svart, ibland skinande gråsvart (som på garagetbilden, och ibland nästan blyertsgrå som på denna bild.

Här är vinterfälgarna på. 

Gabriel Eriksson
    Deltagare

Mmm… Synd att du inte letar 325 Touring med sköna sportstolar då  Haha… 

Tror nog att en fwd Brera med V6 går att sälja “relativt” lätt den dag du ska göra det. Åtminstone om den prissätts någorlunda rimligt. 

Magnus Berg
    Deltagare
    Nä helst får det ju bli en alfa, men bmw är en av få jag skulle kunna tänka mig att vara otrogen med.

3-serien är inte så dum med m-sport -paket. Annars gillar jag senaste varianten av 5-serien mer.

Om det skulle bli svårt att sälja så kanske jag har sån tur att jag får behålla den. Men det skulle nog kännas lite knäppt med två relativt nya bilar när man kör ca 500 mil/år 

Gabriel Eriksson
    Deltagare

Inlägg av Magnus Berg på 2014-10-14 20:06

Men det skulle nog kännas lite knäppt med två relativt nya bilar när man kör ca 500 mil/år 

Äh, lurar du bara i dig själv att det är en bra idé så är det väl inga problem. 

Magnus Berg
    Deltagare

Inlägg av Gabriel Eriksson på 2014-10-14 21:21

Inlägg av Magnus Berg på 2014-10-14 20:06

Men det skulle nog kännas lite knäppt med två relativt nya bilar när man kör ca 500 mil/år 

Äh, lurar du bara i dig själv att det är en bra idé så är det väl inga problem. 

Jag själv är inget problem, jag är toklurad för länge sen och hade nog haft en quattroporte som bruksbil och 4C som nöjesmaskin om det bara var jag som bestämde.  

Mats Forssén
    Moderator

Inlägg av Magnus Berg på 2014-10-14 07:39

Tack Peter men ta inte i så du spricker nu 

Men tack för dina fina ord. Fast breda rövar…hmmm  Det är snällt tänkt Peter men Ti stolar i skinn måste provsittas först och främst. Funkar inte det får det bli att snegla mot Giulietta.

Nu finns det en 159a med helskinn till salu i Göteborgsområdet: Blocket

#71 Abarth 695 Assetto Corse Evo

Magnus Berg
    Deltagare

Tack Mats!

Den har legat ute ett tag nu. Tyvärr är inte den motorn intressant för mig. 3.2 eller 1750 får det bli. Sätena kan man ju dock prova men då får de bli på en firma, har sett att det finns en diesel i Gbg med helskinn som man skulle kunna provsitta. Har skjutit lite på hela projektet med att byta bil till framåt våren. Om de nu inte skulle dyka upp något helt perfekt under vintern vill säga. Har t.ex. sett att det finns 8c-röda 159:or med skinnklädd instrumentbräda i Tyskland…grrrrr…

Peter Braun
    Deltagare

Skinnklädda instrumentbräder gillar vi…..

Visar 14 inlägg - 16 till 29 (av 29 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.