18″ fälgar på Giulietta

Published by Jan Andersson on

Forum Teknik 18″ fälgar på Giulietta

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Jan Andersson
    Deltagare

På min Giulietta 2.0 Jtdm -13 har jag 17″ fälgar. Tycker det se lite klent ut och skulle gärna vilja ha 18″. Är det någon som har erfarenhet om det blir mycket sötigare och okomfortablare med 18″ än 17″?

M.v.h

Janne

janne

Har bara kört med 18 tum på mina Giuliettor, sommar som vinter funkar bra.

Mikael Bengtsson
      Deltagare

Farsan är 70 år och har 18 på sin giulietta och han tycker inte det är stötigt.

Jörgen Hagö
        Deltagare

Min giulietta hade 19″ och det var för mycket kan jag lugnt säga – med original fjädrar och dämpare på en 2.0 D 140 , hängde inte hjulupphängningen med , men det såg fräckt ut .

Jörgen

Limhamn 155 2,0 -93 Skinny

Håkan Andersson
          Deltagare

18″ fungerar. Det är den andra variabeln som kan ge problem – däcksvalet. Dålig komfort och oljud kommer med lägre profil och bredare däck. Vissa däck är också onödigt hårda och har ett bullrande mönster. Michelin Pilot Sport och Dunlop brukar vara bra. 215/45/18 är en OK dimension med gott om val.

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

Jan Andersson
            Deltagare

Tack för era svar. Då kommer jag nog att sätta vinterdäck på mina original 17″ fälgar och köpa nya 18″ fälgar och nya sommardäck till våren. Saknar nämligen fälgar för att sätta vinterdäck på. Tack för tipset om däcken Håkan. Har också upplevt på andra bilar att vissa däck ger mycket vägljud..

På Giuliettan verkar 18″ har varit ett tillval när bilen var ny. I uppgifterna hos transportstyrelsen så står det att min bil ska ha 18″

M.v.h

Janne 

janne

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.