2000 GTV (#40) CAR Challenge kl. II
Published by Pierre Veiret on
- Detta ämne har 70 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 24 januari, 2022 kl. 08:34 av Jakob Hultkvist.
-
FörfattareInlägg
-
20 april, 2016 kl. 22:40 #48848
Inlägg av Henrik Ahnfeldt på 2016-04-20 06:41
Inlägg av Pierre Veiret på 2016-04-19 22:44
Inlägg av Henrik Ahnfeldt på 2016-04-19 07:13
Betyder det att du står på gridden inom kort?
Vinka så kommer uppbackning
1. På fråga 1 svarar jag 2
2. Vink vink
Då skippar jag den eventuella testkörningen så tar vi din bil till Tokan 11 maj. Du bokar Emma och pröjsar startavgiften…pronto!!!
det var ju klart redan igår
Nu även beställt dekaler, tack Mats för info!
Måste åtminstone försöka hinna med att polera dörrarna där dekalerna ska sitta så man inte förstör dem efter de sitter på plats…22 april, 2016 kl. 21:53 #48849Kläder hemma eller på ingång
Nummer på transponder skickad till tävlingsledning
Nya däck bokade och skickas till veckan, får se om de åker på till Åsen eller ej då det finns gummi kvar på de gamla…24 april, 2016 kl. 20:38 #48850Det jobbas på i garaget, Henke har fixat hållare till extra bromsljus (tackar så mycket).
Tank, Batteri, pump sitter på plats även om jag funderar på göra om dragning på “pluskabel” och sänka pumpen lite grand. Nu sitter pumpen i gamla existerande hål och jag testade dessa.
Lite kabelhylsor för de tunna kablarna till bromsljuset saknades så det måste köpas till veckan innan jag kan koppla in bromsljuset.
Några kopplingar och mer bränsleslang behövs också för att slutföra installationen.
Matningen till soppamätaren skall dras.
Robin slet av existerande vindrutestreamer så det ska vara klart till helgen att kasta på nya dekaler och var allmänt stöd och mothåll, tack!
24 april, 2016 kl. 21:01 #48851Den här kommer att bli kul att se i sommar.
Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser
24 april, 2016 kl. 21:04 #48852Inlägg av Fredrik Assarsson på 2016-04-24 21:01
Den här kommer att bli kul att se i sommar.
Tack, siktar på start på Gelleråsen så har du vägarna förbi och jag lyckats med “företaget” att ta mig dit är det bara att komma fram och surra!
26 april, 2016 kl. 21:27 #48853Tänk om jag vetat om att det är jul i april inför racesäsong hade jag nog börjat tidigare.
Synd bara man får betala klapparna själv…29 april, 2016 kl. 17:57 #48854Ny leverans på väg till garaget
1 maj, 2016 kl. 01:16 #48855Så vad hände i garaget?
Sista timmarna idag var inte så effektiva, mest plockande och städanade efter senaste dygnets “stridsmek”. Anlände till garaget igår vid 18:30, kom hem idag ungefär samma tid…
Jag hade en lista på saker, dessa har senaste dygnet blivit avbockade. Vissa är såklart skitsaker men får ändå inte missas och med på listan av den anledningen. Stundtals gått lite långsamt då man hamnat i ett par “svackor” under natten och fm på lördagen.
Idag blev det iaf uppstart av bilen efter byte av tank och flytt av batteri.
Stort Tack till Robin i teamet som stöttat/pushat men också fixat några av punkterna i listan…stort av dig och verkligen uppskattat!
1. Koppla extra bromsljus – check
2. Koppla in tankmätare – check
3. Koppla el bränslepump med ny säkringsdosa – check
4. Dra slangar till bränsle – check
5. Fylla tanken och kalibrera mätaren – halvklart (måste köpa mer soppa)
6. Efterdra tankinfästning och verifiera inget skav – check
7. Bogserögla fram, hålet var för litet – check
8. Dra/kontrollera förband under bilen, avgas etc – check
9. Bromsar, skick? Byte belägg? Ta fram nya beläggen – check
10. Tejpa expansionskärl med alu-tejpen – check
11. Kontrollera nivå kylvätska och funktion på fläkt – check
12. Kolla framvagn, glapp? – check
13. Byte motorolja (efter provkörning, förmodligen imorgon söndag om jag vaknar innan måndag)
14. Byte olja växellåda – check
15. Byte olja bakaxel – check
16. Byte bromsvätska (extra luftning då ny innan Kinnekulle i augusti, efter provkörning)
17. Behandla vindruta om regn – check
18. Spolarvätska? – check
19. Tvätta och polera dörrar (inför dekalerna, om ont om tid endast dörrar)
20. Dekaler – endast dörrarna kvar
21. Ta ur passagerarstol – check
22. Ta ur vanliga bälten – båda nu ur – check
23. Foton till Infoskylt – När alla dekaler på plats och bilen tvättad
24. Ventilspel
25. Kamkedja
26. Tändning
27. Kontroll av Funktion wire för huvudbrytare (både den inne och ute) – check
28. Kontrollera nivå i styrväxel – check
29. Kontroll av stödlager – check
30. Kontroll av “doughnut – check
31. Kontroll av all belysning – checkDet är vad jag, med hjälp av Robin, gjort för min Alfa senaste dygnet
Bilder följer…
Hoppas ni får fint väder och trevligt på Wenngarn och andra platser där ni befinner er på 1:a Maj!1 maj, 2016 kl. 01:37 #48856Bilder under nattens krigande
1 maj, 2016 kl. 01:59 #48857Lite fler bilder…trött nu så ursäkta eventuella dubletter
1 maj, 2016 kl. 02:06 #48858sista batchen för den här gången…
Nu ser man en lite mer extrem böj på soppaslangen, när kopplingen blev blöt av soppa började den efter en stund att läcka bensin, kunde dra den en bit till.
Åtgärd av det samt att fixera lite kablage ingår i “att göra” på nästa tur till garaget.
Nu ligger det mesta klart inför ombyggnation av buren under veckan innan Gelleråsen.
Det ser väldigt snett ut på sista bilden men nope, det är en synvilla.1 maj, 2016 kl. 22:29 #48859Blev lite grand gjort idag, tvätt och en omgång med manuell lackrengöring…
Ur med vanliga bältet på förarsidan
Robin tittade ner och höll koll på pumpen till soppan när jag startade bilen, den läckte lite igår och fick dras ytterligare.
På torsdag blir det lite vax så man lättare kan slipstreama
Om allt ser bra ut med pumpen blir det ut på gatorna för varmkörning och kolla att allt lirar och sedan oljebyte i motor.4 maj, 2016 kl. 22:18 #48860Vilket racer-mek – bokstavligen !
Kul att det gått bra, hoppas det håller med buren nu också.
8 maj, 2016 kl. 23:26 #48861Japp, så är det
Nu klart inför burbygge på onsdag och det mesta är packat och klart i i garaget inför avfärd på fredag!8 maj, 2016 kl. 23:31 #48862Vi ses på Gelleråsen!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.