2000 GTV (#40) CAR Challenge kl. II
Published by Pierre Veiret on
- Detta ämne har 70 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 24 januari, 2022 kl. 08:34 av Jakob Hultkvist.
-
FörfattareInlägg
-
9 maj, 2016 kl. 11:35 #48863
Tjusigt Pierre, det ska bli kul att se Plommonbertonen i full racingfrihet. Noterar att du köpt den snabbaste overallen också. Bra val!
/Danne
9 maj, 2016 kl. 12:35 #48864Inlägg av Dan-Erik Hansson på 2016-05-09 11:35
Tjusigt Pierre, det ska bli kul att se Plommonbertonen i full racingfrihet. Noterar att du köpt den snabbaste overallen också. Bra val!
/Danne
Ja trodde det var bilen o chaufförer som skulle vara snabb på banan o inte att vi skulle springa gatlopp i overall för då ger ja mej
9 maj, 2016 kl. 23:12 #48865Inlägg av Dan-Erik Hansson på 2016-05-09 11:35
Tjusigt Pierre, det ska bli kul att se Plommonbertonen i full racingfrihet. Noterar att du köpt den snabbaste overallen också. Bra val!
/Danne
Tack Danne!
Det var mest för att den kom från ett överskottslager där den var ensam kvar, såg ledsen ut och jag förbarmade mig.Låter super att den ändå är snabb
9 maj, 2016 kl. 23:15 #48866Inlägg av Sune Svensson på 2016-05-09 12:35
Inlägg av Dan-Erik Hansson på 2016-05-09 11:35
Tjusigt Pierre, det ska bli kul att se Plommonbertonen i full racingfrihet. Noterar att du köpt den snabbaste overallen också. Bra val!
/Danne
Ja trodde det var bilen o chaufförer som skulle vara snabb på banan o inte att vi skulle springa gatlopp i overall för då ger ja mej
Men, hur ska det då gå för mig??? Då är jag ju (om)körd
Men kanske borde ta en löptävling i depån för att hålla värmen då det verkar bli lite svalt…inte för pulsens skull, den kommer garanterat ändå vara hög!10 maj, 2016 kl. 17:26 #48867Var en sväng i garaget igår, vi lastade Racern inför avfärd imorgon bitti till burbyggare…
10 maj, 2016 kl. 17:32 #48868Kul att se hur fort allting går. Ska bli spännande att se om du är lika snabb på tävling som i garaget 😉
Men jag tror ni lastade bilen upp-och-ned.
Stockholm
10 maj, 2016 kl. 22:45 #48869Inlägg av Robert Hultman på 2016-05-10 17:32
Kul att se hur fort allting går. Ska bli spännande att se om du är lika snabb på tävling som i garaget 😉
Men jag tror ni lastade bilen upp-och-ned.
Närå, det är mitt släp som är lite knepigt…blir fint när det blir målat.
(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63
12 maj, 2016 kl. 00:04 #48870Inlägg av Robert Hultman på 2016-05-10 17:32
Kul att se hur fort allting går. Ska bli spännande att se om du är lika snabb på tävling som i garaget 😉
Men jag tror ni lastade bilen upp-och-ned.
Tack!
Ja det blir spännande, min puls kommer dock vara dubbelt så snabb!Men det är bil(d)en som är upp och ned
12 maj, 2016 kl. 00:08 #48871Inlägg av Henrik Ahnfeldt på 2016-05-10 22:45
Inlägg av Robert Hultman på 2016-05-10 17:32
Kul att se hur fort allting går. Ska bli spännande att se om du är lika snabb på tävling som i garaget 😉
Men jag tror ni lastade bilen upp-och-ned.
Närå, det är mitt släp som är lite knepigt…blir fint när det blir målat.
Blir kanon med lite färg
12 maj, 2016 kl. 23:02 #48872Jaha, godkänd och race ready!
Verkar inte finnas fler ursäkter…
Vi ses på Gelleråsen och på middagen…eller i karavanen6 juni, 2016 kl. 23:28 #48873Har blivit lite färg på nya strävorna, fick för mig att lämna stämplingen av rören synlig och sprayade på klarlack över texten.
29 mars, 2017 kl. 21:23 #488742016-06-18
Jo, det var ju så att det blev en säsong av det hela också, ”extra points” för att jag kom i mål i varje race…men vad hjälpte det i totalen…
Det har ju hänt lite sedan senaste uppdateringen och en del av tanken med tråden var att ha ett tidsdokument över vad som hänt.
Tar väl några kvällar att jobba ikapp med inläggen så slå igång era “spam-filter”…Vi var ju på Rudskogen efter jag målade strävorna, en bana jag senare beskrev som designad av en självmordsbenägen mentalpatient med förkärlek för bilkörning, sjukt kul mao!
I depån fick man möjlighet att väga bilen, han mumlade ”ja där har du lite att hitta”, han pekade på displayen och inte på mig…
Bilen var tankad med gissningsvis c:a 20 liter soppa.
Bild 1: Bil utan förare
Bild 2-4: Bil med förare ink hel mundering, För LR står det 220kg.29 mars, 2017 kl. 21:27 #48875Rudskogen:
Inför första träningen skulle jag starta bilen, händer ingenting när jag vrider på nyckeln, förutom att det ryker lite under ratten. Kollar snabbt kablage och testar igen, bilen startar utan bekymmer så problem solved och go go go!När jag kom in från kvalet hörde jag ett ilsket metalliskt tjutande som senare visade sig komma från generatorn och att bladen tog i huset, 2 skruvar som håller lagret i generatorn hade lossnat så axeln åkte ut och in. Körde race 1 och race 2 med ett öga på banan, ett öga på tempmätare/backspegel då Hermansson
jagade mig i bägge racen, kul fighter vi hade. Lyckades dra ifrån lite i race 1 innan jag snurrade i svackan några kurvor från målflagg, faaaaan vad klantigt!29 mars, 2017 kl. 21:32 #48876Kul med uppdatering här Pierre! Galet bra kämpat!
Ser fram emot framstegen under 2017!29 mars, 2017 kl. 21:37 #48877Efter Rudskogen blev det inte mycket tid att fixa annat än generator och tändningslåset, beställde generator och ett nytt tändningslås från Alfaholics då det inte skulle finnas tid att beställa och byta låset efter felsökning och inför Kinnekulle 1, skruvade bort plasten runt rattstången och inser att stiften i arslet på tändningslåset badat i gammal låsspray i baljan som utgörs av kåporna. Låset byttes och kåpor runt ratten hamnade i hyllorna för resten av säsongen (där de blivit kvar).
Generator med inbyggt laddrelä gjorde att vissa delar av elsystemet fick uppgraderas då det tidigare satt originalsystem.
Tömde ur bromsvätska ur oken, kanske inte gör någon skillnad men kändes bra att få ur den vätska som legat i oken och blivit het… -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.