2000 GTV (#40) CAR Challenge kl. II

Published by Pierre Veiret on

Forum Projekt 2000 GTV (#40) CAR Challenge kl. II

Visar 11 inlägg - 61 till 71 (av 71 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #48893
    Pierre Veiret
    Deltagare

      Då bromsservo nu är borta behöver vakuumet pluggas, letade skruv till jag kom på att kolla med Trendab….Yes.

      #48894
      Pierre Veiret
      Deltagare

        lördags blev det som jag tidigare nämnt uppstart och test av elen och ”dödar-brytare” både inne och ute. Allt lirade som det skulle och under söndagen blev det att snygga till lite, mest inne i bilen. Inte helt nöjd med vad som syns framför växelspaken men då tiden är knapp med tanke på allt övrigt som ska göras får det se ut såhär, iaf under första racen.
        Blev också dragning av el från generator till säkringsdosa. De kablarna ska städas upp, dras bättre och de ska skyddas från skav. 
        Det får se ut såhär till efter Vagnboken är klar, sedan ska skatboet vid ”Battery Isolator” också rensas, kan ju för f-n inte ha korsade kablar på det viset som syns på bilden, måste varit stressad när jag kopplade ihop det.
        Hade först inga 
        röda krympslangar så därför är det blandat svart-rött på pluskablarna, ska fixa det också för att det ska bli tydligt. Ja, jag är petig när jag väl börjar göra något även om man ibland måste hejda sig men också inse sin egen begränsning…

        Kollat så knapp/kablar inte tar i torkarmekanismen! 

        På stolen ligger vajer för att justera bromsvågen. Ser ganska “clean ut” nu…
        För sakens skull ska etiketter på lådan för att tala om funktionen på olika brytare.

        I stora flexröret går ny 35 kvadrat mellan batteri-startmotor.
        Var osäker på böjarna så jag installerade det med “snälla böjar för kabel och rör.

        #48895
        Pierre Veiret
        Deltagare

          Före…

          #48896
          Pierre Veiret
          Deltagare

            Har hänt lite sedan senaste uppdateringen,
            Bilen har fått bromsvågen installerad och nya rör till frambromsar med ett T-stycke mitt på torpeden.
            Nytt rör hela vägen (obrutet) till bakaxel och gamla regulatorn borttagen…
            Ny slang från Teamets sponsor Bohab till kopplingen som nu är en slang hela vägen mellan cylinder till slavcylinder.

            Läs bara etiketten på denna och njut samtidigt till ett Amarone eller en Grappa!

            Bilen har fått nya skivor och belägg (Ferodo 3000) bak

            Sprickan i lacken på A-stolpen kontrollerades innan nya rutan med elslingor skulle i, såg ju inte bra ut, var mer än en spricka i lacken!

            För er nördar där ute, hjulupphängningen med äkta GTA-krokar fram…

            Nya skivor och belägg (Ferodo 3000) fram, hjullager rengjorda, kontrollerade och infettade med nytt fräscht fett.

             

            #48897
            Pierre Veiret
            Deltagare

              Så kan ju inte A-stolpen få se ut så den svetsades och fixades till…
              Ingen bild så har det inte hänt, sägs det ju populärt i kretsen…så

              Slipad och spacklad

              Slangen från Bohab samt nytt Snap Off då det är trångt att ta sig in i en Bertone med bur när man har hjälm på sig…

              #48898
              Pierre Veiret
              Deltagare

                Det var ju lite tennspackel tidigare, bra jobb. Det gav ”groparna” i tidigare bild. Inte tid att lära sig det utan det blev grundfärg, glasfiberspackel för tätskiktets skull, Hagmans ”Stålplast Flexibel” samt grund/täckfärg. Tack garagekompis Hans för slipande/spacklande som tidigare gjort hela karossen på sin Elan, alltså tränat tillräckligt för att göra en A-stolpe på en Bertone. 

                Så dagen före 1:a Maj firandet och alla marscherade började det se rätt bra ut. 

                Bromsvågen hade också kopplats in och broms/koppling var luftade.
                Saknas på bilden gör stoppskruv samt clips för kopplingen, det sitter där nu!

                #48899
                Pierre Veiret
                Deltagare

                  I fredags kom nya rutan på plats, i helgen kopplades elen till den. Använde knapp/relä till bakrutevärmen som inte finns kvar då det är plastruta bak.
                  Visade sig inte vara “bara att” då det inte kom 12v längre där så det fick felsökas och byta nämnda relä.

                  Insidan blev klar med fäste för justering av bromsvåg

                  Bilen förberedd med diverse skrot som ska med och står redo att bli lastad på släpet…

                  Vi ses på Gelleråsen, Teamet är klart!

                  #48900
                  Pierre Veiret
                  Deltagare

                    Impulsköp 1:

                    Vette sjutton vad som hände, det gick lite snabbt men en extra motor till racern och den gröne verkade för ett par dagar sedan som ett bra alternativ…
                    Blir ju lite jobb men någon gång måste man lära sig….

                    Får se vad planen och receptet blir…

                    #48901
                    Pierre Veiret
                    Deltagare

                      Köp 2:
                      Inget impulsköp utan diskuterat ett tag, släpvagn att dra “härket” med…

                      Lastad och klar för Gelleråsen, vissa av oss ses imorgon. Kör försiktigt så ses vi!
                      Ni andra, ha det bäst!

                      #50416
                      Pierre Veiret
                      Deltagare

                        Det var ett tag sedan man uppdaterade denna, hänt lite grand vilket jag nyss försökte uppdatera men inlägget blev för stort och försvann…
                        I korthet ser det ut såhär.

                        #61117
                        Jakob Hultkvist
                        Deltagare

                          Nu var det ett tag sedan igen 🙂 En fråga, vad kör du för däck/fälg dimensioner? Ser ut som kumho… 205or? ET på fälgarna? Såg på någon bild att du hade liten spacer fram.

                          Jakob

                        Visar 11 inlägg - 61 till 71 (av 71 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.