4C träff

Published by Alice Havlickova on

Forum Träffar 4C träff

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Alice Havlickova
    Deltagare

Finns intresse för en 4C träff i sommar?

Robert Jakobsson
    Deltagare

Hej!
    Det hade varit kul med en sommarträff. Jag är intresserad.

Sedan har jag funderat på att eventuellt åka ner till Schweiz på det s.k. “4C Passion Meeting” i Interlaken.
    Det hålls för tredje året den 1:a Juni. I år sammanfaller det med Kristi Himmelfärdshelgen på ett bra sätt.
    Min tanke var ungefär så här:
    – Färja till Tyskland på Onsdag kväll 29:e Maj.
    – Bilkörning genom Tyskland på Torsdag.
    – Nöjeskörning i några klassiska bergspass på Fredag.
    – 4C Passion Meeting på Lördag 1:a Juni.
    – Fri hemfart eller fortsatt semester/nöjeskörning på Lördag e.m och Söndag. Själv tänker jag nog ta Måndag ledigt.
    Det blir några mil, men hade varit kul om det var några bilar tillsammans. Och man behöver inte åka 4C.
    Årets Passion Meeting bjuder in “Alla Klassiska Alfa Romeos”. Förra året var temat “Giulia & Stelvio”. Kolla på Web, YouTube, Facebook.
    /Robert

Alf1GT

Alice Havlickova
    Deltagare

Posted By Robert Jakobsson on 03 feb 2019 12:36
    Hej!
    Det hade varit kul med en sommarträff. Jag är intresserad.

Sedan har jag funderat på att eventuellt åka ner till Schweiz på det s.k. “4C Passion Meeting” i Interlaken.
    Det hålls för tredje året den 1:a Juni. I år sammanfaller det med Kristi Himmelfärdshelgen på ett bra sätt.
    Min tanke var ungefär så här:
    – Färja till Tyskland på Onsdag kväll 29:e Maj.
    – Bilkörning genom Tyskland på Torsdag.
    – Nöjeskörning i några klassiska bergspass på Fredag.
    – 4C Passion Meeting på Lördag 1:a Juni.
    – Fri hemfart eller fortsatt semester/nöjeskörning på Lördag e.m och Söndag. Själv tänker jag nog ta Måndag ledigt.
    Det blir några mil, men hade varit kul om det var några bilar tillsammans. Och man behöver inte åka 4C.
    Årets Passion Meeting bjuder in “Alla Klassiska Alfa Romeos”. Förra året var temat “Giulia & Stelvio”. Kolla på Web, YouTube, Facebook.
    /Robert

Hej Robert,
    Kul att du gillade idén med sommarträffen! Förhoppningsvis trillar fler intresseanmälningar in framledes. Min tanke var att det skulle kunna bli ett återkommande “tema” varje sommar. Vi är ju en relativt liten skara som kör dessa bilar och det vore därför trevligt att träffas och utbyta erfarenheter och tankar samtidigt som vi lär känna varandra lite mer. En heldag skulle räcka gott och väl, där vi mixar någon form av aktivitet med god mat och dryck. Möjlighet till övernattning ska även finnas. Typ av aktivitet styr vi själva efter intresse.
    Vi får helt enkelt avvakta lite till och ser hur responsen blir kring träffen.

Det låter mycket lockande med 4C Passion Meeting, men för min egen del så tror jag att det blir svårt att hinna med detta i år. Men inget är skrivet i sten ännu:-) Återkommer till dig om det blir ändrade planer. Då blir det i alla fall två bilar:-)

Daniel Lindgren
    Deltagare

Vi har 4c-träff på alla banmöten under året… En handfull 4c brukar dyka upp.

Alice Havlickova
    Deltagare

Posted By Daniel Lindgren on 04 feb 2019 09:57
    Vi har 4c-träff på alla banmöten under året… En handfull 4c brukar dyka upp.

Tack för tipset! Då ses vi kanske på Kullen i sommar?

Min tanke var ett försök att nå ut till olika “typer” av 4C förare. Oavsett ålder och oavsett hur man nyttjar bilen.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.