75 QV säljes…

Published by Stefan Martinsson on

Forum Allmänt 75 QV säljes…

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare

Bara så ni vet…

http://www.subito.it/vi/141318236.htm

Scuderia 116

Thomas Sjölin
    Deltagare

Annonser ska annars läggas i annonsdelen av sajten, inte i forumet. Bara så du vet.

Jo, om jag ska sälja något så använder jag naturligtvis forumdelen “Säljes”./ annonser.

När jag vill uppmärksamma mina kamrater Alfisti på Alfa-relaterade händelser av vikt lägger jag det på forumdelen “Allmänt”. Även om det handlar om en annons så är ju syftet att uppmärksamma Alfas prisbild internationellt – inte att få till stånd en försäljning..

God Hjul !

Scuderia 116

Johan Bergils
      Deltagare

Nog för att 75:or är lite coola, men om den bilen blir såld till något som är över halva det utgångspriset före jul ska jag äta upp min hatt och barnens halsdukar också. 

dock tycker jag på allvar det är befriande att se folk – i Sverige och utomlands – sätta ambitiösa priser. Det värsta som kan hända är väl att bilen förblir osåld och kanske kan dessa priser ändå tala och verka för en höjd prisbild. På sikt.

Kan låta dyrt, men vad skulle det kosta att renovera upp en alldaglig 75 3,0 QV till toppskick? Tror inte 150 k skulle räcka.

Thomas Sjölin
        Deltagare

Inte för att låta gnällig men om syftet var att skapa en diskussion runt priser och dylikt kanske trådens rubrik och i princip enbart länk till en annons var en aning missvisande. För annonstips finns ju annars en sådan kategori under annonsdelen.

Biörn Bladh
          Deltagare

Ja, är den utan rost och i övrigt fungerande utan problem så är det naturligtvis ett helt ok pris. 

..Men det vet man ju aldrig. “Alltid” massa “pet” på äldre bilar…. 

Nu inser jag hur otroligt billig min “Posse” var….. 

Karl Sandler
            Deltagare

De som följer Subito, Autoscout24 och Mobile vet också att bilarna ligger ute i åratals utan att bli sålda. Gäller inte bara Alfor, utan också många andra märken. Ärligt talat, vem skulle köpa en 75 Qv för 16 000 Euro? Tyngsta karossen, mesta utrustningen och ABS. Den här bilen har dessutom rullat över 10 000 mil.

Av 75-orna kan jag bara se 75 3,0 1988-a (utan kat), 75 Turbo Evo och 75 Turbo från 1987 som värda att investera någon större slant i, ännu så länge. Givetvis kända racebilar också. Dessa modeller finns dessutom på närmare håll att köpa för avesvärt mindre pengar, om man vet vart man ska leta.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.