Å här har vi den

Published by Lars Träff on

Forum Allmänt Å här har vi den

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 56 totalt)
  • Författare
    Crister Borg
    Deltagare
      • Vilket kräkmedel… Riktigt besviken…
      • Ioförsej så kunde jag inte bry mej mindre då jag aldrig kommer att köpa en ny Alfa. Om jag inte hittar en ouppackad 155a, bortglömd på nåt lager nånstans…

elCrillo Kalmar

Tyvärr efter 16 alfor och fn en Giulia så måste jag tycka att den här var en besvikelse! Fel namn dessutom.  Menlöst utseende med en front som får en att längta tillbaka till 166!

Oscar Sandberg
      Deltagare

Här är den i action!  

Har redan börjat spara 

Timo Hursti
        Deltagare

Nej nej killar, ni har helt fel, den är ju asfet och utstrålar styrka. Alfa har ofta haft några egna designelement med och ibland kan det ta tid att smälta vissa saker men på sikt vinner designen. Ni får sova på saken och ta en ny titt.

Crister Borg
          Deltagare

Här är inspirationskällan till fronten…

elCrillo Kalmar

Per Frithiofsson
            Deltagare

Åja den här kan jag nog lära mig tycka om. Inte helt olik Jaguar XE i mitt tycke. Det finns absolut plats på min garageuppfart.. 

Nihat Dizdar
              Deltagare

Helt klart grym!
                Måste dock medge att en viss tveksamhet infann sig först, man får ge den lite tid. Skall bli intressant och se hur de övriga varianterna kommer att se ut, kommer de ha gälarna på framskärmar och huv osv.?

Många intressanta detaljer såsom
                – störst hjulbas i klassen
                – vridstyvaste bilen någonsin
                – helt ny hjulupphängning kallad AlfaLink
                – helaluminiummotor
                – elassisterade bromsar som skall ge exceptionellt kort bromssträcka
                – mycket lättvikt: alu-detaljer såsom skärmar och baklucka, huv och tak i kolfiber
                – 50/50 viktfördelning
                – alla bilar under 1500kg

Skall bli intressant och läsa specifikationerna när de nu släpps och likaså prisbilden för de olika modellerna.
                Lika bra att spara och boka en nu!……eeehh vilken handlare kan man vända sig till tros??? Vi vet nog mer än de flesta handlare som vanligt.

/Nihat

Nihat Dizdar

Biörn Bladh
                Deltagare

Blir nog f-n så bra! 

Jan Stjernestam
                  Deltagare

Sett presentationen, mest gäsp…. Ådi a4 med ny grill ungefär. Blinda Andrea som sjunger har inte missat något känns det som. Men nu ska det säljas volymer, och då gäller det att inte sticka ut för mycket “över” konkurrenterna. Hoppas på databladen senare, där kan det bli kul läsning tror jag… I vart fall tror och hoppas jag på att den svenska trenden håller i sig, så man kan köpa sig en riktigt bra beggad sån för kaffepengar om sådär 10 år… ;-)) För själen finns ju säkert där…

Per Setterberg
                    Deltagare

Kollade bilderna på Jalopnik.. Ingen riktig harmoni i linjerna, framför allt C-stolpen och bakåt. Bakifrån kändes det väldigt japanskt tyvärr. Man får hoppas att det som många gånger förr (75, GTV 916, GT mfl) är så att designen “växer” när man ser den i verkligheten…

Per S
                      156 GTA -03, GTV 3,0 -98

Man undrar hur prisbilden kommer att se ut? Specen annars är väldigt lik MB C63 vad gäller vikt, mått och hk.  Kanske någon BMW också, men dom har jag ingen koll på.

Nusret Ljevo
                      Deltagare

Helt perfekt på alla sätt,fast det borde finnas dimmljus eller DRL ljus för att få ännu snyggare fronten.

Peter Andersson
                        Deltagare

Vi får väl vara glada för att det verkar komma ytterligare en Alfa. Det trodde jag faktiskt inte. KUL som f_n!!!

Nusret Ljevo
                          Deltagare

Nusret Ljevo
                            Deltagare

Baken ser ut som maserati ghibli.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 56 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.