Å här har vi den

Published by Lars Träff on

Forum Allmänt Å här har vi den

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 56 totalt)
  • Författare

Man måste ju få vara kritisk så här i början och en sak jag saknar är lite likhet med gamla Giulian, bla annat tunnel kanalerna från sidan och taket på äldre modelen borde man väl kunnat slimma in på något snyggt sätt även här. Det var ju high tech school på den tiden,med världens första vindtunnel serieproducerade bil.

Thomas Sjölin
    Deltagare

Jag minns när 916 GTV kom. Då tänkte jag jösses vilken ful bil. Efter någon dag såg jag ett klipp av den i rörelse, då vaknade jag till.

Tyckte inte den var ful, bara lite simpel, men precis som med GTV så fick den ett helt annat liv när jag såg videon på den i rörelse. Säkerligen vinner den ännu en dimension när jag får se den live.

Thomas Sjölin
      Deltagare

Tack och lov blev det ingen retrodesign. Helt fel i tid nu. Så många har släppt retrodesign på sina bilar och nu börjar det fasas ut och bli “normalt” igen, då ska inte Alfa göra en retrodesign på någon av sina bilar för då gräver man en grop åt sig själv direkt.

Gabriel Eriksson
        Deltagare

När 916 GTV kom tänkte jag, otroligt vilken fantastisk bil, en sån SKA jag ha! Haha… Vilken skillnad det kan vara… 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Ayhan Dizdar
          Deltagare

Vad tror vi om prisbilden?

jag skulle tro att den spänner mellan 280 000 – 550 000 SEK .

vad tror ni?

Ayhan Spider 2000 Veloce -77 / GTV6-2,5 -86 / Stelvio Veloce Black Edition 2,0-280hk -2019

Gabriel Eriksson
            Deltagare

Betydligt högre för QV är min gissning. Runt 700k kanske.

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Nusret Ljevo
              Deltagare

Från 380.000 och uppåt.

Peter Braun
                Deltagare

Hur priset blir beror mycket på vilka motorer och vilken effekt det blir på instegsmodellen. 

Michael Wolde
                  Deltagare

Tycker att det ser ut som om man identifierat huvudkonkurrentens som B*W M3 .. Tycker att grundformen är snarlik – men sedan händer det något i fronten, i proportioner och linjespel – den har i mina ögon en slags brutal-närvaro framifrån som är märkestypisk. Jag är klart för! Är det någon som vet om man tänker säga något mer om övriga modeller, prisbilder etc?

Nusret Ljevo
                    Deltagare

Giulia har slagit både bmw m3 och m5 med sin 3,9 sec from 0 till 100kmh .

James Edberg
                      Deltagare

Den är ju snyggast å hårdast i klassen! M3 nä, ghibli nä, AMg c klass nä, Audi rs4 bläää. Stor tumme upp för giulia qv!! 🙂

Alfa Stelvio 2.2 -17 - Alfa Spider 3.0 -99 - Maserati QP -08 - Volvo v70 Bi-fuel -06

Nusret Ljevo
                        Deltagare

Så ska det låtaaaaa James Edberg.

Peter Braun
                          Deltagare

Designen börjar sätta sig. Men en Ghibli är fortfarande snyggare. Jag tycker fortfarande att handtagen kunde varit snyggare. 

Robert Hultman
                            Deltagare

Den där designen får man smaka på ett tag innan man vet om den är…

Men det är förmodligen ett bra tecken. 

Stockholm

Nihat Dizdar
                              Deltagare

Start och stop knapp på ratten, manuell 6 växlad låda  saknas bara manuell handbroms.

Kolla in alla 83 bilder på http://www.quattroroute.it 

Nihat Dizdar

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 56 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.