Å här har vi den
Published by Lars Träff on
- Detta ämne har 55 svar, 32 deltagare, och uppdaterades senast 25 juni, 2015 kl. 23:31 av Karl Sandler.
-
FörfattareInlägg
-
24 juni, 2015 kl. 23:44 #16178
Inlägg av Nihat Dizdar på 2015-06-24 23:14
Start och stop knapp på ratten, manuell 6 växlad låda saknas bara manuell handbroms.
Kolla in alla 83 bilder på http://www.quattroroute.it
Den URL’en måste varit fel för den finns inte.
Vi ska ju inte bara stirra oss blinda på designen. Det som är under skalet är minst lika viktigt, om inte viktigare, prestandan och känslan som gör den till en riktig Alfa. Finns den där så är skalet sekundärt. Nu tycker jag den ser helt okej ut, den växer för varje gång jag ser den. Ligger den som ett strykjärn efter vägen och är rolig att köra så är det gott nog för mig.
25 juni, 2015 kl. 00:35 #16179Sorry, http://www.quattroruote.it skall det vara.
Håller med dig om att insidan och körkänsla och väghållning blir väldigt spännande. De 4-cylindriga alternativen med 180, 250 och 330 hk blir väldigt intressanta, speciellt 250hk versionen. Den bör rimligtvis hamna kring 330-350 tusen kronor då instegsmodellen enligt info börjar kring 28 tusen Euro dvs ca 260 tusen kr. Siktar helt klart på en sån!
Nihat Dizdar
25 juni, 2015 kl. 01:36 #16180Så den blir inte “dyrare”? Jag antog att den skulle landa någonstans runt 500 000 och uppåt. Då kanske det finns hopp för en vanlig människa att köpa den.
Någon som vet beräknad försäljningsstart? Hur stor är den jämfört med en 159? Finns den i svart…
Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13
25 juni, 2015 kl. 08:33 #16181Very first presentation of new Giulia.Värt att se och höra.
25 juni, 2015 kl. 08:58 #16182Bertonekupén ansågs var väldigt ful när den kom. Tog flera år innan försäljningen tog fart. 75-an var ett monster av dålig design. 156-an var en “utslätad Fiat” osv. Varför har de som gillar AR så svårt att ta till sig nya bilar? Kan de bara tänka tanken att allt var bättre förr?
Klart snygg bil som skiiljer ut den från klasskompisarna från Deutschland, Svensk/Kinesiska varianter ska vi bara inte tala om de har inte haft en designgrupp sedan de hämtade hem P1800 från Italien.
Mitt enda bekymmer är det korta överhänget bak. Får man med sig något mer än tandborste i skuffen?
25 juni, 2015 kl. 09:36 #16183Spontant känns designen lite blek och inte helt uttalad Alfa Romeo.
Dock förstår jag att om man skall tilltala den kundgruppen som normalt sett inte tittar på Alfa och komma upp i de volymerna man satt upp som mål måste designen göras för att tilltala fler än de som normalt sett kör Alfa.
Jag tror att designen kommer att växa och sätta sig.
25 juni, 2015 kl. 09:38 #16184Inlägg av Rolf Carstens på 2015-06-25 08:58
Bertonekupén ansågs var väldigt ful när den kom. Tog flera år innan försäljningen tog fart. 75-an var ett monster av dålig design. 156-an var en “utslätad Fiat” osv. Varför har de som gillar AR så svårt att ta till sig nya bilar? Kan de bara tänka tanken att allt var bättre förr?
Klart snygg bil som skiiljer ut den från klasskompisarna från Deutschland, Svensk/Kinesiska varianter ska vi bara inte tala om de har inte haft en designgrupp sedan de hämtade hem P1800 från Italien.
Mitt enda bekymmer är det korta överhänget bak. Får man med sig något mer än tandborste i skuffen?
Alfisti är värre än gamla hundar när det gäller nymodigheter!
Du får nog plats med både tandborste och picnic-korg, behöver du så mycket mer?
I/utanför garaget:
- Giulietta Sportiva 1.4 TB 170 TCT -14
- 147 GTA -03
- 156 Sportwagon 2.5 V6 TI -04
- Sprint Veloce 1.7 8V -87
- Alfasud TI 1.7 8V -7825 juni, 2015 kl. 10:31 #16185Det är sant att en del design växer, sen finns det de som gör tvärtom med.
75ans design är väl egentligen inte snygg, iallafall inte de äldre men framhävs designen lite mer som på evoluzione så blir den riktigt läcker. Inredningen däremot är ju rakt igenom ful men det gäller ju 90% av alla åttitalsbilar.
156 startade ju trenden med listlösa bilar och gömda dörrhandtag som alla kopierat.
156 är däremot svår att förbättra och nästan all styling gör den fulare.
166 däremot blir asläcker med ett zenderpaket även om fronten är speciell så har den karaktär.
Nästan alla listlösa bilar har kopierat 156ans sidokaross med rand eller 166ans inbuktning.
25 juni, 2015 kl. 22:10 #16186Jag är positivt överraskad!
Designen börjar sakta men säkert att sätta sig. Visst ser den ut som en faceliftad Kia Optima, men wtf, den har ändå en hel del Alfadrag i sig. Mellan A och C-stolpe tycker jag att den är direkt snygg! Bakljusens de
sign och den “tunga” bakstötfångaren måste dock få mogna lite till innan jag låter mig förtrollas helt och hållet. Int
eriören ser lovade ut med lite gtv6-stuk på ratten och snygga paneler osv. Jag k
ör konkurrenten Jaguar XE dagen till ära. En rätt trevlig bil, men jag tror och hoppas att Giulian kommer att utskåpa den!
25 juni, 2015 kl. 22:45 #16187Jagga XE, det låter spännande. Tycker själv att det varit den absolut intressantaste mellanklassaren på senare tid. Väldigt egen kraftfull karaktär. Har helt klart funderat på en sådan om Giulian ytterligare försenats. Hur är den att köra och hur upplever du inredning mm?
Nihat Dizdar
25 juni, 2015 kl. 23:31 #16188Inlägg av Nihat Dizdar på 2015-06-25 22:45
Jagga XE, det låter spännande. Tycker själv att det varit den absolut intressantaste mellanklassaren på senare tid. Väldigt egen kraftfull karaktär. Har helt klart funderat på en sådan om Giulian ytterligare försenats. Hur är den att köra och hur upplever du inredning mm?
XE är inte alls dum, om man man lägger på 100K från från snikvarianten. Inredning är faktiskt riktigt ok när det gäller känsla i paneler och knappar osv. Ljusår mycket bättre än på tex Fords tid. Mer åt sina tysk konkurenter än de asiatiska. Ljudnivå osv är bra. Chassie, låda och styrning är riktigt fina! Betydligt bättre och mer komunikativt än tex MB C-class och ljusår mycket bättre än Audi. PSA-dislarna gör sitt jobb, men varken låter kul eller har någon direkt karaktär. 240 hk bensinaren gör dock bilen rolig på allvar ? 340 hk kompressor har jag inte testat ännu, bara i F-type och det är en riktigt fin maskin!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.