Airbag lampa lyser 156 2,5 sw 2001

Published by Ulf Holböll on

Forum Teknik Airbag lampa lyser 156 2,5 sw 2001

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Ulf Holböll
    Deltagare

Hej,

Bilbesiktningen noterade min lysande airbag lampa, jag har själv försökt åtgärda med att byta ECU (2st olka begagnade), kollat kontakter under sätena och kontakter bakom handsfacket, släckt div felkoder via FiatECUscan men har just nu felkod “Unkonwn /internal error Intermittent/present 160”.

Någon som vet någon i Uppsalatrakten som är duktig på att felsöka? (Hedins & Dahlgrens kan ej i närtid, Mekonomen kan/vill inte…)

/ulf

Ulf Holböll
      Deltagare

Har haft bilen hos Dahlgrens idag som konstaterade interns fel i ECU’n och att det även var interna fel i de 2st jag köpt via ebay! så jag har nu 3st med internt fel! Ny ECU (nr 66 9250) som passar till min bil finns inte längre att köpa!

Är det någon som har en fungerande ECU med nr  66 9250 jag kan köpa? eller någon som vet/har erfarenhet av någon som kan reparera ECU’er.

/ulf

Det låter ju helmysko att det skulle vara samma??  “interna fel” på de 3 styrenheter som du testat. Ja det skulle vara om du har nåt fel i elsystemet så den bränner enheter på löpande… Men det brukar väl finnas inbyggda skydd i sådana enheter som stänger av vid kortis & så. Har du provat googla på felet? Kan ju vara nåt fel i systemet som lurar enheten att det är ett internt fel i boxen?
        Jag tror det har varit nåt snack här tidigare om nån firma som reparerar enheter. I England var det kanske? Du får säkert tips från dem då badstränderna stänger för dagen.

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Mattias Schill
        Deltagare

Jag hade samma problem med min airbag ecu. Beställde också begagnad på nätet om visade sig vara trasig. Jag skickade båda två till airbag24 i Tyskland. Reparationen tog 2 veckor och kostade typ 90-100 Euro/st inkl frakt. Monterade denna ena igår och den funkade. Den andra får du gärna köpa om du är intresserad. Numret verkar vara samma, min är en 60669250.

Ulf Holböll
          Deltagare

Tack för erbjudandet att få köpa! Men jag hittade Crashdata i England  http://www.crashdata.co.uk/ för några dagar sedan och har skickad dit 2st för rep så jag avvaktar resultatet, men jag återkommer gärna om inte Crashdata lyckas.

/ulf

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.