airbag problem

Published by ola brandt on

Forum Teknik airbag problem

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    ola brandt
    Deltagare

hejsan ja har fått felmedelande 01 på min ecu airbag box     jag har nummer 60663040    nu undrar jag vart man får tag på en sådan box eller vilket nummer som man kan ersätta boxen med

min bil är en alfa romeo 156  2,5  v6  år 99     ecu 60663040   

behöver hjälp   mejla gärna till    ola_brandt@hotmail.se

Benny Steen
      Deltagare

001 är det internal eeprom error ? vilket program använde du för felkoden ?

jag skulle börja med att koppla bort hela enheten och tillbaka. dom är väligt känsliga för oxid i kontaktstyckena.

hjälper inte det kan du ta en från skrotad 156 fram till 2002( lite osäker på sista året)

marco i avesta säljer. tag gärna en bild, så det blir rätt.

Michael Karlsson
        Deltagare

hur länge skall en (airbag) hålla .hört rykten om att  man ska byta airbagkuddarna  var 10:de år ,då krutladdningarna ej kan garanteras fungera

kostnad .stor ?? värt att byta ??

någon som vet

Med vänlig hälsning micke

northhammer

Benny Steen
          Deltagare

10 år är en period jag hört. Men isåfall skall du ju byta till fabriksnya kuddar för det skall vara någon poäng.

Kostnaden för sådana lär överstiga bilens värde oavsett bilmärke.  Det sitter ju 4-8 st krockkuddar även i 10 år gamla bilar. Och skall ev. garantier gälla är  det montering av licensierad personal.

Lars Söderman
            Deltagare

Sitter ett klistermärke i dörrkarmen på min GTV där det står att airbagarnas krutladdning (squib på engelska) ska bytas efter 10 år. Det är passerat, men jag har inga som helst planer på att byta dem.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.