Airbag styrdon felkod 01 på två boxar.

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Teknik Airbag styrdon felkod 01 på två boxar.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

Hej! = )

Alfa Romeo 156 -2000

Vill få igenom bilen på besiktningen och airbaglampan lyser. Försökt ta bort felkoden (01 – internal) med KKL vag usb och multiecuscan men lyckas ej. Provat på två boxar nu (60669250).

Kan det hjälpa med att skicka upp ny programvara till den? Går det via obd med rätt program? Sett att man kan köra med eeprom adapter med program men då får man ta ut kretsen. Kollat kontakterna redan.

Hoppa på hjälp här! 

MVH Anders 

Lars Johansson
    Deltagare

Kolla med Lars Söderman här på forumet. Han fixade min airbagbox och nu lyser inte airbaglampan mer.

larsjoh51

Hur fixade han din box? Vilket fel hade du på diagnos`?

mitt fel är konstant internt fel på elekroniken. Lämnade in för lagning men gick ej.

Letar efter styrbox 60675876 som ersatte 60669250. 

Lars Söderman
    Deltagare

Inlägg av Lars Johansson på 2015-07-28 10:53

Kolla med Lars Söderman här på forumet. Han fixade min airbagbox och nu lyser inte airbaglampan mer.

Jag hjälpte Lars J med att nolla felkoder på hans airbagstyrdon (ECU). Det var en 60625181 till GTV/Spider som kan vara lite stökig att nolla om man inte har rätt utrustning.

Om du får felkod 01 – internt fel så betyder det att det är fel på själva boxen. Jag har tyvärr inte kunskap att laga trasiga ECUer.
    Möjligen skulle det kunna vara något i strömmatningen till boxen som är problemet. Kolla över säkringar och kontrollmät i bilen så att allt verkar OK.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.