Airbaglampa GTV 1996

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Teknik Airbaglampa GTV 1996

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

Hej

På föregående site så hade jag fått tips om hur man “enkelt” kunde koppla om airbaglampan så att den tänder och släcker som den ska.

En fuling men så att den i alla fall går igenom besiktningen.

Någon annan som sitter på samma information om hur detta går till?

Crister Borg
    Deltagare
      Benny Steen
      Deltagare

du “borde” med adapter från fiat/alfa gamla 3 poliga diagnos kontakt till den moderna obd kobtakten kunna se var felet är och åtgärda det istället.

multiecuscan stöder äldre alfor.

vanligaste felen är kontakstycken som oxiderat och krocksensorer som är trasiga.

har inte själv provat mot 916 alfor, därav min reservation.

Lars Söderman
        Deltagare

Inlägg av Benny Steen på 2014-05-04 20:26

du “borde” med adapter från fiat/alfa gamla 3 poliga diagnos kontakt till den moderna obd kobtakten kunna se var felet är och åtgärda det istället.

multiecuscan stöder äldre alfor.

vanligaste felen är kontakstycken som oxiderat och krocksensorer som är trasiga.

har inte själv provat mot 916 alfor, därav min reservation.

Glapp i kontaktstycket till bältessträckaren under stolarna är vanligt, eller så har helt enkelt batteriet laddad ur sig vid något tillfälle. Man får felindikering  på airbagen om batterispänningen går under 9,5 V. 

Vissa airbagstyrenheter på 916 stöds inte av Multiecuscan, men det går att lösa ändå. Kolla min tråd på Alfaowner:
          http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gtv-and-916-spider/336600-phase-1-trw2-airbag-diagnostics-solved.html

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.