Akut hjälp Köpa eller avstå

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Teknik Akut hjälp Köpa eller avstå

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare

Hej

Är ute efter 166 v6 och hittat en. Den är automat men problemet är att steptronic fungerar  ej dvs + – manuell.

I övrig bilen går som en dröm i automat läge..Undrar om felet är lätt att åtgärda eller är det bara massa problem att hytta felet..

Har haft manuell låda med samma motor och aldrig något problem..

Stor tack till hjälpen 

mvh

Vet ej själv. Rekommenderar dock starkt att bli medlem på alfaowner.com för i forumdelen för 164/166 finns massvis med info om modellen. Det kan ju vara ett enkelt skitfel om du har lite medvind. Svar finns säkert på alfaowner om ingen här kan ge tips. 

Jag säger köp! Jag njuter i fulla drag av min 166 med manuell låda. 

'06 GT 3.2L '00 Zender 166 3.0 GTAmodifierad ’70 Berlina räser

Skulle inte tveka en sekund om den är manuel

Tack för info

Kom just att tänka på att Thomas Bodén hade en 166 fejslyft automatare som han renoverade en slurk. Kolla med honom om inte han snubblade över lite info om lådan. 

Jag kan ingenting om detta men går ju alltid grubbla lite…
    Om lådan växlar och går perfekt i övrigt kanske det är nåt fel i överföringen i spaken? Det är väl elektriskt och inte ett mekaniskt länkage. Borde nästan finnas en sensor att spaken läggs i manuell position. Är den död funkar inte +/-.
    Som övriga tipsat om, borde kanske gå att googla fram mera info om detta.

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Ja det ska ju då inte vara omöjligt att lösa om till och med maseratis paddlar bakom ratten har kunnat monterats på en 166 automat i en projekttråd jag läst! 

Thomas Bodén
    Deltagare

Låter som om den inte använder alla växlar i lådan. Visst det är bara 4-petars automat men jag minns inte att det varvade så hysteriskt. 

Undrar om värmeelementet läckt ner i styrboxen för lådan…

156 GTA Sportwagon

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.