Akut: instrument belysning och döda instrument.

Published by Peter Andersson on

Forum Teknik Akut: instrument belysning och döda instrument.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Peter Andersson
    Deltagare

Bil Alfa156 2.0 JTS -04. Det som alltså inte fungerar är instrumentbelysning, hastmät och varvräknare. Bensinmät och tempmätare. För övrigt fungerar allt. Har inte kollat säkringar än. Frågade frugan och “jo det har hänt någon gång”. Så det lutar pt att säkringar är hela. Imorgon tänkte jag köra till Anderstorp med hojen på släp så svar emottages tacksamt.

Sitter inte det en reostat för instrumentbelysningen till vänster på instrumentbrädan?
      Isf borde det gå att mäta ström in & ut för att se om det öht kommer nåt dit och även om den skickar ut ström… (om den är enkel att demontera/komma åt)
      Då får du en hint om i vilken riktning felet är…

Jag tror, om jag inte minns helt galet att strömmen kommer via ljusomkopplaren…

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Peter Andersson
      Deltagare

Tackar. Även AC reglage belysning och färddator displayen är “död”

Peter Andersson
        Deltagare

Samtliga 10A säkringar i undre hållaren hela i luckan till vänster om ratten.

Peter Andersson
          Deltagare

Ryckte ut samtliga säkringar och en 10A var trasig. Den sitter i mitten raden av tre rader. Dessa tre rader sitter ovanför den undre raden av säkringar i luckan till vänster om ratten. Bild i instruktionsbok stämmer ej men om man antar att raderna är fel i instruktionsboken skulle det kunna vara Belysningsreglage/Bromsljus. Första säkringen gick tämligen omgående. Nu sitter en 10A av annat fabrikat. Återkommer med resultat.

Peter Andersson
            Deltagare

Problemet var felaktig/trasig sladd till släpkärra.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.