Akut. Växelspaken sladrig, två växlar funkar. Alfa 146

Published by Roger Forsberg on

Forum Teknik Akut. Växelspaken sladrig, två växlar funkar. Alfa 146

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    Lars Söderman
    Deltagare

Inlägg av Roger Forsberg på 2014-05-26 20:15

Inlägg av Lars Söderman på 2014-05-26 20:01

Är det en gummibussning? Det går inte att vedbodmeka lite och lösa det med typ två slangar i varandra (bränsleslang/kylvattenslang)?

Det kanske går med slang, GTV 2.0 har exakt den bussningen jag behöver också, jag kan inte låna din? Är det möjligt för dig att försöka se på din bil hur den ser ut och känns, silicone-mjuk eller hårdare.

Nja, för att komma åt det där på GTVn måste man ta bort avgasröret och en plåt som sitter ovanför. Jag slipper helst det…
      Jag hade nåt gnirk i det där länkaget när jag köpte bilen och trodde jag skulle behöva riva lltihop, men sprayade på silikonspray i samband med att jag bytte generator, och sen har det varit tyst.

Men det borde ju gå att få tag i nåt som passar. Vad är det för mått (ytter-/innerdiameter/bredd)?

Crister Borg
      Deltagare
        Roger Forsberg
        Deltagare

Inlägg av Crister Borg på 2014-05-26 20:52

http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Alfa/ALFA-GTV/All/V%C3%A4xell%C3%A5da-&-Drivaxel-&-Mellanaxel/V%C3%A4xelf%C3%B6rare/Alla/

Här då…?!

Tyvärr hade Marco aldrig skrotat någon 146a.

Den ska jag ringa på och se hur mycket som är med, tack.

GTV 916 3.0 24V -97

Roger Forsberg
          Deltagare

Ringde Marco igen, kanske att han har delar till en GTV hemma, får svar innan helgen, så lite hopp finns det

GTV 916 3.0 24V -97

Roger Forsberg
            Deltagare

Fick inget svar så jag löste det själv, förhoppningsvis. Renslipniing och primer till limmet, sedan kladda en stund och efter det försöka att centrera in skruven. Nu får det härda så hoppas jag att det funkar.

GTV 916 3.0 24V -97

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.