Hej nu ska vi se om jag kan förklara det här på ett bra sätt.
För ca 2veckor sen började det klickar när jag va ute o körde. Men bara när man har växlen i, på friläge låter det inget.
Först klickade det bara på 1an och 2an. körde hem och dirket försökte söka på nätet vad det kunde vara för fel.
Hittade inget bra svar. alla svar innefatta att det klickar oavsätt om man har växeln i eller inte.
provade köra nästa dag o då va ljudet borta. gick mjukt o skönt.
Men sen för ett par dagar sen så började det igen. och nu klickar det på alla växlar o följer varvtalet.
Ligger jag på 1-2 tusen varv så klickar det ca 2 gånger i sekunden.
En en vän trodde det kunde vara en drivknut eller nått. han sa om jag provar göra full rattutslag och den låter då så kan det vara det.
Gjorde det och det klickar högre när jag gör fullt rattutslag åt vänster. så lämnade in den för en snabb koll för att få ett vettigt svar.
Han ringde efter en timme o sa att han inte trodde det va nån drivknut eller nått o trodde det möjligtvis satt i växlellådan.
Men han va osäker o bad mig åka till en alfaverkstad i uppsala börjetull. åkte dit men han hade inte tid just nu.
så nu sitter jag i ovisheten och är väldigt orolig att det är något alvarligt..
Men det konstiga är att det inte värkar låter ifrån växlelådan. utan det låter som att ljudet kommer någonstans från höger framhjul.
växlarna går i hur mjukt som hälst. första två minuterna på väg till verkstan idag lät det ingenting sen började det igen. Ett klickande som kommer nånstans höger fram. (tror jag) jag har ingen aning vad det kan vara. snälla hjälp!