Alfa 159 2.0 diesel, automat??

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Allmänt Alfa 159 2.0 diesel, automat??

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare

Jag har börjat kika efter en 159 sw med 170 hk dieseln. Vad jag sett verkar den bara finnas med manuell växellåda. Finns inte detta motoralternativ med automat? 

Nusret Ljevo
    Deltagare

Du får nöja dig med manuell låda,eftersom 2.0 disel automat  har inte byggts.Jag har kollat även på tyska bilannonser och hittade ingen med automat låda.

Jag har själv en 159 2.0 Ti disel manuell från 2011 och är jätte  nöjd

Kenneth Larsson
      Deltagare

Jag har en 1,9 Diesel med automat , 2008 Ti SW – tycker detta är en väldigt bra kärra som bruxbil. Har 150 Hk men iom automatlådan så knallar det på ganska bra om man får för sig att ha mera bråttom.

Henrik Lindgren
        Deltagare

Nu har jag bara kört 3.2 med automat, men får nog säga att det var nog den segaste och sämsta automat jag kört någon gång. Så vad Alfa gjort med programmeringen vet i fan. För det är väl en ZF i grunden och de brukar vara bra.

//Henrik

Jag hade en 2,4 diesel automat som jag var väldigt nöjd med. Sålde den dock av obegriplig anledning!  

Jag har aldrig provkört en 170 hk. Manuell funkar bra även om det är gött med automat. 

Tack för svaren. 

Kenneth Larsson
          Deltagare

på 1,9 Diesel är det Aishin automat. Tror att dom små motorerna får ganska mkt hjälp av momentomvandlaren.

Men en automat är ju i princip aldrig en sportbil, och 159’an är ingen sportbil. Det är en stor och tung bil – 1700 Kg i matchvikt på min med 2 Pers och lite soppa. 

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.