Alfa 159, bagagelucka

Published by Anders Nyman on

Forum Teknik Alfa 159, bagagelucka

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Anders Nyman
    Deltagare

Hej,

När jag tog bort minuspolen på min Alfa 159 för att installera en XCarLink (SKU719) ”puck” i stereon så fungerade inte bagageluckan efter att jag kopplat tillbaka strömmen. Jag utgick från att säkringen till bakluckan gett upp och tänkte att det är väl bara att byta. Dagen efter när jag skulle kolla vilken säkring som skulle bytas så testade jag först att trycka på knappen till bagageluckan och då fungerade den igen! Är det här nått som ska/borde hända eller?

Peter Lundin
      Deltagare

Jag kan inte hjälpa dig med svaret men det var exakt så med min 159 i samband med urkoppling av batteriet. Hade samma tankar som du om ev säkring eller kabelbrott. Men dagen efter funkar den igen och har aldrig strulat efter det. Jag har dock andra problem med bilen ??

Anders Nyman
        Deltagare

Bara nyfiken! Man blir förvånad och lite ställd när det hände. Bra att veta att det inte bara är min som beter sig så. ?

Sven Lennartsson
          Deltagare

Instämmer med Peters erfarenhet av hur bakluckan trilskas efter strömavbrott. I mitt fall efter tomt batteri pga just halvöppen baklucka. Det är ju så lätt att med händerna fulla med kassar och väskor komma åt bagageknappen på nyckeln och därmed öppna bakluckan lite dolskt.
            I något läge har jag också fått aktivera(?) elsystemet mha manuella nyckeln.

Sven L

Anders Nyman
            Deltagare

Jag råkade faktiskt lämna bakluckan halvöppen av samma anledning för ett par dagar sedan. Men upptäckte det följande dag!

Ove Andersson
              Deltagare

Morsning,
                Hade exakt likadant efter att lossat batteriet, det lite pinsamma var att jag skulle besikta dan efter och fick inte upp bakluckan och det blev en notering att varningstriangel saknas, läste sedan i manualen att man efter att ha lossat batterikabel skall: stäng alla dörrar, tryck på lås, tryck på lås upp, och till sist på knappen för öppning av bakluckan på nyckeln så är det återställt. // Ove

Sven Malmberg
                Deltagare

Är det inte så också att funktionen för bagageluckeöppningen har olika alternativ som ställs in via färddatorn?
                  Den går väl till default när det varit strömlöst?

Giulia Veloce Q4 2020

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.