Alfa 159 ti
Published by Nusret Ljevo on
- Detta ämne har 7 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 4 februari, 2015 kl. 18:52 av Nusret Ljevo.
-
FörfattareInlägg
-
3 februari, 2015 kl. 16:45 #14722
Jag har en fråga som jag undrat på länge ang TI sport plus.Vad ingår i sport plus paketet när det gäller 159?Min 159 är med ti paket plus att jag har glas sollucka och elstolar med minne.Har jag sportplus paket kanske?
3 februari, 2015 kl. 17:32 #14723Enligt det material jag har från Alfa Romeo så bytte utrustningsnivåerna Progression och Distinctive namn inför modellår 2011 och kallades Sport och Sport Plus istället. För att kunna välja till Ti-paketet var det tvunget att även ha valt Sport Plus, dvs alla Ti är Sport Plus utrustade. Har du sollucka och elstolar verkar det vara extra utöver paketen.
Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17
3 februari, 2015 kl. 19:45 #14724Inte alla TI har xenon tex.Min 159 har även bi xenon det glömde jag nämna.När man tex värderar en 159 med ti paket hos bilpriser.se så står det sport plus så ökar värde direkt.Jag får inte fram vad ägentlingen som ingår i sportplus.De flesta 159 ti har 18 tum fälgar från fabriken,medan min har 19 tum.Det är lite märkligt att inte står nånstans vad sportplus innebär?
3 februari, 2015 kl. 21:37 #14725Man ska nog inte ta allt för hårt på olika utrustningspaket hos bilpriser.se, tror inte dom har exakt koll på alla bilar.
Så här står det i materialet jag har angående sport och sport plus, är osäker på om det är lika för alla motoralternativ.
Sport:
ESP, hillholder, 7 krockkuddar, elektronisk diffspärr
Q2, 2-zons klimatanläggning, el-hissar fram och bak,
textilklädsel, radio/CD/MP3, farthållare,
genomlastningslucka (SW), färddator, 16 tums
alufälgar (TBi 17 tums)
Sport Plus utöver Sport:
Textil/läder klädsel, 17 tums aluminiumfälgar,
rattkontroller, regn och imsensor, mittkonsol i mörk
aluminiumfinish, dimljus fram, tiltbara framstolar i
höjdled, aut. avbländbar innerbackspegelGiulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17
4 februari, 2015 kl. 11:29 #14726Och om bilen till råga på allt är en import kan nog paketen se lite olika ut beroende på ursprungsland.
Har själv en belgisk ti med lite annorlunda spec än den nyss nämnda.
Sven L
4 februari, 2015 kl. 11:35 #14727Ja det kan nog skilja en del beroende på vilken marknad bilen är avsedd för.
Ti-paketet är dock utöver det jag listade ovan.Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17
4 februari, 2015 kl. 12:00 #14728Inlägg av Gabriel Eriksson på 2015-02-04 11:35
Ja det kan nog skilja en del beroende på vilken marknad bilen är avsedd för.
Ti-paketet är dock utöver det jag listade ovan.Även årsmodellen kan innebära skillnader i paket med samma namn.
Ti (i Sverige iaf) hade 19-tums ekerfälgar till en början men detta ändrades senare till svarta 18-tums turbinfälgar tex. Dock fanns fortfarande möjlighet att välja till 19-tums ekerfälgarna men de ingick inte i Ti-paketet längre.
För att krångla till det ytterligare så finns det ibland även “utrustningspaket” eller “försäljningspaket” som importören sätter ihop beroende på vad de tror är lämpligt för marknaden. Tex så kom ju ett Businesspaket till 159 (innan faceliften) som innebar 17tums alufälgar, skinnklädsel, Bose, Blue&Me, farthållare osv. Detta paket riktade sig till tjänstebilsköpare och var prissatt som grundpriset på bilen och utrustningspaketet ingick. Min gissning är att importören insåg att 159an (med en vettig utrustningsnivå ) blev för dyr för tjänstebilsmarknaden och skapade detta paket för att skapa efterfrågan och försäljning.4 februari, 2015 kl. 16:52 #14729Jag får vara jätte glad att jag har en fullutrustad 159an
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.