Alfa 164 sökes till Saabfestival i Trollhättan

Published by Niclas Rosengren on

Forum Träffar Alfa 164 sökes till Saabfestival i Trollhättan

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Niclas Rosengren
    Deltagare

Det kommer hållas en Saabfestival i Trollhättan 7-9 Juni i år.

Huvudtemat för årets festival kommer vara 40-års jubileum för Saab 9000.

Länk:

Saab Car Museum Festival 2024 – Saab Car Museum

Som ni säkert kommer ihåg så är Saab 9000 sprungen ur ett utvecklingssamarbete mellan Saab, Alfa Romeo, Lancia och Fiat och resulterade i Saab 9000, Alfa Romeo 164, Lancia Thema och Fiat Croma.

Saab museet är huvudarrangör för denna festival och de kontaktat oss i klubben (Björn Nilsson/Niclas Rosengren) och undrar om en eller två Alfa 164 har möjlighet att delta lördagen 8 Juni. Saab museet kommer även kontakta Fiat och Lancia klubben och tanken är att visa upp de fyra olika bilmodellerna (från fyra olika bilmärken) som blev resultatet av detta samarbete.

Förmodligen kommer ett flertal biltidningar vara där och det kan säkert bli ett eller annat reportage om detta samarbete med bilder från bilarna. (kanske också i Klöverbladet ;))

Finns det någon/några i klubben som har en representativ Alfa 164 och som skulle vilja vara med på Saab Festival i Trollhättan 8 Juni och där representera Club Alfa Romeo Svezia?

Svara i så fall i denna tråd alternativt hör av er till mig (Niclas, 076-6210181)

Roland Ekström
      Deltagare

Hade varit kul att visa hur vackert det blir när Alfa Romeo gör något på samma plattform. Jag har ganska precis 40 mil enkel väg, jag fyller år den 7:e och den 6:e är det motorhistoriska dagen här nere så det blir lite mycket tyvärr.

Har varit en del i krokarna när jag  låg på F7 i Såtenäs så det hade iofs varit kul. Lycka till i ditt fortsatta letande.

Mvh

Rolle på Österlen

Attachments:

I garaget just nu (maskinhall, loge m.m.):
        2 st. 159 SW 3,2 Q4 2007, 2008 bägge optimerade
        164 Super -94 V6 Busso
        164 Super -94 V6 Busso (fullt fungerande reservdelsbil)
        Chrysler Saratoga 2 d HT1958 original c:a 8200 mil sedan ny
        Rambler Ambassador Cross Country 990 1965 California bil
        Jeep Grand Cherokee 1995, vinterbil
        Jeep Cherokee XJ 1992 Fruns vinterbil
        Volvo BM LM 840
        Volvo BM T430

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.