Alfa 166 tjuvar ström

Published by Folke Thillman on

Forum Teknik Alfa 166 tjuvar ström

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Folke Thillman
    Deltagare

Alfa 166 1999 ts

Batteriet töms på 2 dygn, inga för brukare är påslagna. När batterikabeln ansluts finns det en ljusbåge lätt sprakande så något hjälprelä slår till, alt kortslutning av någon kabel. Ingen ändring då respektive säkring urtagits en och en, vad göras. Sellunoid för tankluckan resp baklucka fungerar.

något tips

FolkeT

Flyttat din fråga och skapat nytt inlägg då det hamnat lite fel.

Det låter som du gjort det mesta rätt för att felsöka. Plockat säkringar osv. För att felsöka säkrare bör man kanske koppla in en amperemeter och se hur mycket som förbrukas och “när” det upphör då du gör en åtgärd. Det lär alltid gnistra lite när batteripolen monteras då en del system “vaknar” då strömmen återvänder.

Jag vet en kille med liknande problem med en 166. Tyvärr vet jag inte slutresultatet. Nåt som var uppe var innerbelysningen. Även centrallås. Nåt man också kan kika på är B+ på generatorn. Har du diodproblem fungerar inte backströmsfunktionen. Kanske sällsynt fel? Vi får hoppas att nån erfaren av 166 och detta problem kan fylla på med info och tips för att lösa ditt problem.

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Jag kom att tänka på ännu en sak. Du har dragit säkringar för kontroll… jag antar att du har typ en liten elcentral vid batteriets pluspol. Där finns även lite kraftigare säkringar för vissa funktioner. De går också koppla ur för att ringa in var felet sitter.

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Folke Thillman
      Deltagare

Nu går inte bakluckan att öppna, celluloiden har troligtvis ingen anslutning till batteriet, vad kan man göra

FolkeT

Folke Thillman
        Deltagare

Alfa 166 1999, bakluckan går inte att öppna troligtvis strömlös,vad någonstans kan man söka

FolkeT

Robert Hagblom
          Deltagare

Bakluckan öppnar du med nyckel. Brukar gå sjukt tungt att öppna med nyckel utan ström i batteriet. Kan hjälpa om man trycker ner luckan samtidigt som man vrider på nyckeln och sedan för hand lyfter luckan.

Robert Hagblom

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.