Måste berätta att min alfa 166:a 3,0 -98, där allting fungerade men den var helt död vad gäller starta. När jag köpte den stod den i ett garage och den var körd dit med ett låst bakhjul. Så den enda reparation borde blivit att renovera bromsarna bak, men icke! Den vägrade att ge något som helst liv av sig när man försökte starta den. Alla lampor på instrumentpanelen lös utom insprutningslampan och vid startläge på nyckeln hände inget. Försökte läsa av felkoder och plockade ner alla relän och checkade alla säkringar men inget hände. Av en händelse stötte jag på en gammal bysmed som grötat i Alfor förut som frågade om någon försökt starta den med startkablar från motorrummet? Jag visste inte om det skett men han slängde sig in i bagagerummet och kopplade förbi en säkring på 125 amp som sitter i en plastbox på pluskabeln och vips så var det liv i liket. jag har lagt ner åtskilliga timmar och en hel del kontanter på att försöka få någon att titta på varför bilen inte reagerar på startnyckeln och fått jättemånga råd om avkodningar och felkodsavläsningar, men den lilla säkringen vid pluskabeln har ingen nämnt. Så nu gör jag det. Kolla den om du inte får liv i liket.
PS. Bromsarna var bara att smörja upp så nu ska ut å gasas!
En Glad 6000 mils 226 hkr ägare…