Alfa 75 blinkers problem

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Teknik Alfa 75 blinkers problem

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

Min skogsalfa har ett sista fel som jag inte blir riktigt klok på. Blinkersen är död men varningsblinkersen fungerar och de verkar gå på samma relä så jag borde ju då kunna utesluta relät? Några andra vanliga felande länkar?

min GTV brände säkringen stup i kvarten för blinkers men varningsblinkres fungerade alltid. 

Rengjorde mycket inne i spakarna i rattstången och sprayade rent med elektronikrengörning och för att smörja upp lite efteråt tog jag och duttade lite wd40. Gjorde susen för mig och än så länge har jag inte fått tillbaka problemet. Testa. 

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Björn Hedberg
    Deltagare

Ta loss din varnings blinker knapp ,dränk den i elektronik rengöring och tryck av/på i 5 minuter ,sätt tillbaka knappen och bli lycklig (förhoppningsvis) ett inte helt ovanligt fel.

Jag tänkte också nämna varningsblinkerskontakten, men var osäker på Alfas inkoppling.
      Jag vet ett annat bilmärke där blinkersen lägger av om V-blinkkontakten ställs i ett mellanläge. Skulle alltså bli samma sak då med en kass V-blinkknapp.

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.