Alfa f1
Published by Anders Zetterlund on
- Detta ämne har 26 svar, 15 deltagare, och uppdaterades senast 3 mars, 2018 kl. 12:01 av Alice Havlickova.
-
FörfattareInlägg
-
23 november, 2017 kl. 21:25 #2191024 november, 2017 kl. 01:42 #21911
Stötestenen är väl just Liberty Medias inblandning i stallet. Att dels äga själva cirkusen och ovanpå det ett av stallen, då finns det risker med att komma allt för nära ett av toppstallen. För Ferraris del tror jag inte det är något problem, de har anklagats ligga i samma säng som FIA förut. Det är frågan om Liberty vill riskera hamna mitt i en sådan diskussion.
Vi får väl se. Det blir uppenbart inom ett par månader vad som händer.
29 november, 2017 kl. 11:16 #21912Officiell bekräftelse på att Alfa Romeo kommer att finnas som titelsponsor i Saubers satsning! F1 kommer definitivt att bli mer spännande att titta på från och med 2018.
29 november, 2017 kl. 11:44 #21913Så sjukt rolig nyhet!
I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.
29 november, 2017 kl. 14:02 #21914https://www.autosport.com/f1/news/133337/alfa-makes-f1-return-with-sauber
Ayhan Spider 2000 Veloce -77 / GTV6-2,5 -86 / Stelvio Veloce Black Edition 2,0-280hk -2019
29 november, 2017 kl. 14:08 #21915Fantastiskt kul. Skrev själv om denna slutlösning någon gång i våras. Men mest som en utmanande kommentar och lite hopp i ett F1 blogg forum. …….och nu är det ett faktum…….härligt. Hoppas Marcus får sin plats i teamet, det förtjänar han. Blir dessutom dubbelt roligt för oss F1+Alfa nerds.
Ayhan Spider 2000 Veloce -77 / GTV6-2,5 -86 / Stelvio Veloce Black Edition 2,0-280hk -2019
29 november, 2017 kl. 14:41 #21916Humor: “The Alfa Romeo engineers and technicians, who have already demonstrated their capabilities with the newly-launched models, Giulia and Stelvio, will have the opportunity to make that experience available to the Sauber F1 Team”.
Jag är fullständigt Räserskadad
29 november, 2017 kl. 15:06 #21917Inlägg av Thomas Sjölin på 2017-11-24 01:42
Stötestenen är väl just Liberty Medias inblandning i stallet. Att dels äga själva cirkusen och ovanpå det ett av stallen, då finns det risker med att komma allt för nära ett av toppstallen. För Ferraris del tror jag inte det är något problem, de har anklagats ligga i samma säng som FIA förut. Det är frågan om Liberty vill riskera hamna mitt i en sådan diskussion.Vi får väl se. Det blir uppenbart inom ett par månader vad som händer.
Hur menar du med att Liberty skulle äga stallet?
/Jocke
Du kan kalla mig herr Charlie
29 november, 2017 kl. 18:41 #21918Riktigt kul att få se Alfa Romeo i Formel 1 igen! Även om det är badge engineering med Sauber-chassi och Ferrari-motorer.
Det enda tråkiga är att alla F1-bilar kommer att ha en extremt ful störtbåge över sittbrunnen nästa år, den så kallade “halon”. Jag kan bara inte smälta det. En del påstår att man vänjer sig, men jag reagerar fortfarande negativt varje gång jag ser en F1:a med halo.
29 november, 2017 kl. 20:01 #21919Inlägg av Joakim Landelius på 2017-11-29 15:06
Inlägg av Thomas Sjölin på 2017-11-24 01:42
Stötestenen är väl just Liberty Medias inblandning i stallet. Att dels äga själva cirkusen och ovanpå det ett av stallen, då finns det risker med att komma allt för nära ett av toppstallen. För Ferraris del tror jag inte det är något problem, de har anklagats ligga i samma säng som FIA förut. Det är frågan om Liberty vill riskera hamna mitt i en sådan diskussion.Vi får väl se. Det blir uppenbart inom ett par månader vad som händer.
Hur menar du med att Liberty skulle äga stallet?
/Jocke
Sorry, jag som blandade ihop Liberty och Longbow. Hap shittens!
30 november, 2017 kl. 09:51 #21920Inlägg av Igino Cazzola på 2017-11-29 14:41
Humor: “The Alfa Romeo engineers and technicians, who have already demonstrated their capabilities with the newly-launched models, Giulia and Stelvio, will have the opportunity to make that experience available to the Sauber F1 Team”.
De kan väl optimera AC:n och trimma in bilens defrosters!
I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.
30 november, 2017 kl. 11:07 #21921Spännande, men bara om de kan bli mer konkurrenskraftiga än vad Sauber varit i år. Annars så ger det bara dålig reklam.
30 november, 2017 kl. 21:59 #21922Det tar tid att bygga ett starkt F1 team. Men eftersom Sauber redan är på en resa att rekrytera ytterligare 300 pers redan innan AR/Ferrari affären, så förväntar jag mig att de bör hamna i mittenskiktet. Gärna i övre delen av detta. 2018 kan se ut så här…..
Skulle tro att toppteamen blir dessa: Mercedes, Ferrari, Red Bull, McLaren
Mittenteamen: Renault, Force India, Sauber
Bottenteamen: Haas, Wiliams, Toro Rosso,
Ayhan Spider 2000 Veloce -77 / GTV6-2,5 -86 / Stelvio Veloce Black Edition 2,0-280hk -2019
1 december, 2017 kl. 16:36 #21923Jag tror inte att Sauber kommer att klättra 3 platser på ett år.
Jag är fullständigt Räserskadad
2 december, 2017 kl. 11:04 #21924Jag tror de kommer vara i toppen………
…….vad gäller att han de SNYGGASTE bilen på ”griden” ???
Nihat Dizdar
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.