alfa Gt

Published by niels hansen on

Forum Projekt alfa Gt

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    niels hansen
    Deltagare

hey alfa folket .

Fins der nogon som har erfaring med  at bygge en alfa GT om til trackdaysbil ??

mit projekt er en 2007 2.0 jts blackline…. 

info om dæmpere / bremser / bøsninger / avgassystem  (motor standard) 

har søgt infos på bla. rejse.nu men der er ingen byggtråd på just denne bilmodel ?? 

alle tips er velkomna .

mvh niels

Sune Karlsson
      Deltagare

Bör vara ungefär samma recept som för 147 och 156 och beror på hur mycket “all-in” du vill gå. Instegsvarianten (som jag körde på min 156 TS) är väl sänkningssats (tex Bilstein B14) och mer racebetonade bromsbelägg. Man kommer rätt långt med det.

Går det så går det...

Besar Jashanica
        Deltagare

Hej…har du delar från GT som du vill sälja?

GTV6 3.0 GP... | http://www.garaget.org/Besar

Stefan Atterhall
          Moderator

Vad har du för bankörarambition? Börja med lite trackday eller ska det bli en all-out racer?

GTn delar chassi med 147/156 och vill du ha inspiration så kan du gott kika på trådar kring dessa bilar.

Om man börjar "från början" skulle jag säga att prioriteringsordning bör vara nåt i stil me nedan:

– Nya krängningshämmare från Eibach, 4-5000kr
            – Bättre bromsbelägg, ex Ferordo DS2500 fram och ny bromsvätska 3-4000kr
            – Hårdare fjädrar, Eibach Sportline finns för 1000-1500kr via eBay i Tyskland
            – Bilstein B6 stötdämpare, 3500-4500kr

Finns det oändligt med pengar i plånboken finns det såklart massor med roligare prylar…

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.