Alfa gtv, den här blir det nog

Published by Anders Petrini on

Forum Allmänt Alfa gtv, den här blir det nog

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 58 totalt)
  • Författare
    Henrik Lindgren
    Deltagare

Den här är nog rätt fin med. Känner han som äger den och han är rätt pedantisk av sig.

http://www.blocket.se/trelleborg/Alfa_GTV_V6_24V__6_Vaxlad_allutrusting__55244755.htm?ca=15&w=3 

Björn Ågren
      Deltagare

Ser fin ut, kolla alla funktioner och se till att du byter kamrem på en gång! Maskinellt skulle jag inte vara orolig utan mer alla smådetaljer som elfunktioner osv.

Anders Petrini
        Deltagare

Vad jag förstått så är det rekomenderat 5år på remmen i övriga europa? Om det är det så väntar jag,nog till nästa säsong med bytet. Den har ju alltid stått inne ifrån sep till maj och endast gått ca 1000mil sedan bytet, men jag åker förbi verkstaden hemma sedan, så får vi se. Men stämmer det att det är 5år i Europa? 

916 gtv 30 24v

Roger Forsberg
          Deltagare

Inlägg av Anders Petrini på 2014-08-15 12:53

Vad jag förstått så är det rekomenderat 5år på remmen i övriga europa? Om det är det så väntar jag,nog till nästa säsong med bytet. Den har ju alltid stått inne ifrån sep till maj och endast gått ca 1000mil sedan bytet, men jag åker förbi verkstaden hemma sedan, så får vi se. Men stämmer det att det är 5år i Europa? 

Trodde det var sämre att bilen står, för att remmen torkar. Jag hade inte kört med bilen, skulle bytt direkt.

GTV 916 3.0 24V -97

Lars Söderman
            Deltagare

Jag hänger en del på brittiska Alfaowner.com, och det stämmer att de har längre rekommenderade intervall där. 

jag kollade på italienska forum och de pratar om 5 år eller 80.000 km

Anders Petrini
              Deltagare
                •  då har man kört hem bilen ifrån Stockholm. Jag blev påmind om  varför jag inte gärna åker till Stockholm, va bilar, tyvärr hamnade jag nog i de värsta köerna.  Lämnade Frank, som förre ägaren heter,  ca 16:30 och passerade Södertälje 18:30, då hade jag stannat och tankat, både mig och bilen i tjugo minuter. Jaja nog med gnäll nu.  Frank mötte upp mig vid stationen och vi tog oss med bil hem till hans garage.  Exakt när jag bestämde mig vet jag inte riktigt, om det var redan när jag såg henne,  men jag vet att när motorn startades,  så var det kört.  Så länge det inte var något allvarligt fel, så skulle vi åka hem till Jönköping tillsammans.  Visst det finns några småsaker som behöver fixas till, men det rör sig om växelspaksknopp som sitter löst, rutan till förardörren funkar inte,  huven kan behöva en omlack, annars känns det toppen. Det  bästa med bilen,, ljudet, ljudet och ljudet fantastiskt vad underbart det låter. Efter att lomhörd kommit hem, så satt yngste sonen utanför och väntade, så jag sträckte på mig och så tog vi en sväng på stan. Idag blir det kinnekulle, får väl se om vi syns där. 

916 gtv 30 24v

Gabriel Eriksson
                Deltagare

Grattis till bilen!  Då väntar vi bara på lite bilder med… 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Crister Borg
                  Deltagare

Grattis! V6a är – sexigt…!  Om du inte sett den redan så kolla in denna tråd:

http://www.alfaromeo.org/Forum/tabid/141/aft/145/Default.aspx

elCrillo Kalmar

Anders Petrini
                    Deltagare

Tack!

Bilder kommer nog imorgon, vill bara tvätta den först. Den är inte så ren nu efter ca 65mil, stundtals i hällregn. Förbrukningen låg på ca 1,1, men då har jag stundtals hållt 150. När jag väl tog mig ut ur nueva estockholmo vill säga. 

916 gtv 30 24v

Gabriel Eriksson
                      Deltagare

Nån lägre förbrukning vill man inte ha heller, hög förbrukning visar ju bara att man njuter av sin V6:a 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Anders Petrini
                        Deltagare

Nä den ska nog upp en del. Det är dock svårt att växla när knoppen lossnar hela tiden. Köpte en ful en på jula så länge. 

916 gtv 30 24v

Anders Petrini
                          Deltagare

Alltså hur svårt kan det vara att ladda upp en bild då, det krånglade ju redan i det gamla forumet.  Det fick min Mac att låsa sig, har aldrig hänt iinnan. Den tror hela tiden att jag vill ladda upp hela mappar och klagar då över att man inte får ladda upp ner än 1000kB lr nått sånt. 

916 gtv 30 24v

Anders Petrini
                            Deltagare

Är det så att man ska först ladda upp dem i sitt egna album först. 

916 gtv 30 24v

Jan Stjernestam
                              Deltagare

Jag gav upp precis innan datahelvetet åkte ut genom fönstret… ;-( 

Ladda upp en bild här är i nivå med att hacka sig in i Pentagon…

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 58 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.