alfa kunnig i örebro?

Published by Muris Gerzic on

Forum Projekt alfa kunnig i örebro?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Muris Gerzic
    Deltagare

Undrar om någon kan rekommendera mekaniker som kan om alfa bilar i örebro..

Beror ju säkert på vad de är för modell? Vet att Nilssons motorservice finns där och ska ha bra koll på alfa. 

Alfa Romeo 156 GTA & Alfa Romeo 75 TS

Anders Eriksson
      Deltagare

Nilssons motor finns kvar, även om tyvärr inte Erik längre finns… sonen Gösta skruvar vidare! kunnig på äldre Alfa.
        för nyare Alfa finns det tyvärr ingen bra verkstad i eller nära Örebro. Jag tröttnade på Biva (numera Hedins) blev mer fel efter verkstadsbesök än innan:-(

Nu: AlfaSud. Alfa 90. Då: 3*75turbo 164Q4 2*147 156 Brera 3.2 Sud Ti. Spider 916 V6. 159SW Tbi

Muris Gerzic
        Deltagare

A jag vet.Tänker inte ens på Biva..

har haft problem med motorlampan då skulle dom bytta massa delar bara för  att dator har sagt det

satte dit nytt batteri och problemet försvann..så tips är att kolla batteri.Har haft samma problem med 166 v6 och 156 1.8

Nu är det 2.5v6 2004 som gäller

Ottar Malm
          Deltagare

Nån som vet om Lillåns bil är bra?  Dom är auktoriserade för Alfa enligt hemsidan. 

Max Häggberg
            Deltagare

Väcker den här tråden igen. Har precis blivit med Alfa romeo Giulietta och skulle gärna veta vart man ska serva i Örebro. Annars får jag väl göra det själv!

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.