Alfa Power

Published by Ola Hansson on

Forum Allmänt Alfa Power

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #14993
    Ola Hansson
    Deltagare

      Denna hemsida, (Alfa Power) 

      Varför finns detta forum. Mycket missas för oss Alfatokar. Är inte klubbens sidor de viktigaste? “Undring” från ny medlem.

      #14994
      Björn Ek
      Deltagare

        Lite konkurrens är bara nyttigt!  Dessutom så ger det folk någonstans att ta vägen när de surar ur på klubben! 

        AlfaPower har genom åren varit en viktig källa till mycket bra framför allt teknisk information men även en väldigt mysig plats att “hänga” på. Jag förstår din tanke med att samla informationen på ett ställe men just nu tror jag det viktigaste ändå postas på båda ställena. Jag vet att jag gör det i alla fall!

        Är det något vi ska vara bekymrade för så är det nog snarare Fejjan och Insta, folk är vana att hänga där och de har utvecklingsbudgetar vi inte kan tävla med! Vad de inte har är ett 100% alfastört innehåll, det har vi här… och på AlfaPower…

        I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

        #14995
        Benny Steen
        Deltagare

          Inlägg av Ola Hansson på 2015-02-26 21:51

          Denna hemsida, (Alfa Power) 

          Varför finns detta forum. Mycket missas för oss Alfatokar. Är inte klubbens sidor de viktigaste? “Undring” från ny medlem.

          Alla engelska och amerikanska forum då ? tänk allt du missar där.. 😉 

          Det finns en intressant bakgrund till varför alfapower startade, jag tillhörde kritikerna till siten,  ( ligger i min natur… ) tillhör den mörka sidan numera 🙂

          Det som tycktes om det hela finns dokumenterat på http://db.alfaromeo.org/disc2/ sök på alfapower längst upp till höger.  det är alltid bra att titta bakåt innan man ser framåt.  

          #14996
          Gabriel Eriksson
          Deltagare

            AlfaPower har väl även den fördelen att inte hela kunskapsdatabasen har raderats ut. Nåt som man tyvärr valde att göra här.

            Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

            #14997
            Lars Söderman
            Deltagare

              Jag hänger flitigt på Alfaowner.com. Engelskspråkigt forum men betydligt många fler följare än CAR och AP tillsammans.
              Man får sålla bort rätt mycket idiotsvar, men det finns några som är riktigt vassa och kan ge bra svar på hög tekniknivå.

              #14998
              Benny Steen
              Deltagare

                Även http://www.alfabb.com/bb/forums/  har mycket läsvärt.

                #14999
                Jonas Klang
                Deltagare

                  Är man Alfa 164 nörd som jag då hänger man här http://www.alfaromeo164register.com/index.php?sid=bd74c31b52d785b54b55b3c498b4d6e4

                  JK 164 Q4-95 146 Ti- 97

                  #15000
                  Gabriel Eriksson
                  Deltagare

                    Inlägg av Jonas Klang på 2015-02-27 10:22

                    Är man Alfa 164 nörd som jag då hänger man här http://www.alfaromeo164register.com/index.php?sid=bd74c31b52d785b54b55b3c498b4d6e4

                    Bra tips för en nybliven 164-ägare, den sidan har jag nog missat. Tack! 

                    Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

                    #15001
                    Crister Borg
                    Deltagare

                      Som 155 q4a ägare/renoverare hänger jag http://www.berlinasportivo.com (som tyvärr är rätt dött…) och andra specifika 155 forum, bla http://www.alfa155.org . Då det bara gjordes drygt 2500 q4or totalt och typ 15-20 finns i Sverige så är ett engelskspråkigt forum bra, då de flesta ägarna bor runt om i världen. Hänger såklart både här och på Power också. 

                      elCrillo Kalmar

                      #15002
                      Sven Lennartsson
                      Deltagare

                        Är 159:orna för unga för att det ska finnas specialforum för dem också?

                        Sven L

                        #15003
                        Björn Hedberg
                        Deltagare

                          Att radera ut kunskapsbasen är enligt min mening oförlåtligt korkat då värdet av kunskapen för äldre modeller ökar med tiden .Jag tycker att alfapower kompletterar club alfaromeos brister.

                          #15004

                          Alfa Power = som att vara hemma och bara trivas fast med alfa romeo som tema.

                          Det fanns tidigare en sida som hette BMW Power, men den fick inte vara kvar för det stora märket i mellaneuropa.

                          Men AP är kvar, och Alfa är for nice people som Jeremy Clarksson säger…

                          #15005
                          Tobias Sundqvist
                          Deltagare

                            AlfaPower är en mycket bra sida.   Stor kunskapsbank och enkel att hitta i, massor med byggtrådar diskussioner om allt och ingenting.  Tror det är bra att inte alla svenska Alfaforum är bundna till klubben. Blir liksom en annan mentalitet. 

                            Alfetta Gtv -77 | 33 P4 -91 | 33 SW -89 | 75TS -89

                            #15006
                            Benny Steen
                            Deltagare

                              Inlägg av Björn Hedberg på 2015-02-27 19:51

                              Att radera ut kunskapsbasen är enligt min mening oförlåtligt korkat då värdet av kunskapen för äldre modeller ökar med tiden .Jag tycker att alfapower kompletterar club alfaromeos brister.

                              Det gjordes ansträngningar ifjol när denna siten lanserades att få gamla siten att fungera parallellt. jag var i hög grad inblandad och erbjöd både gratis drift ( jag driver ett serverhotell) och tekniskt hjälp. tyvärr fanns inte intresse hos dåvarande leverantören.  Ingen skuld på dåvarande styrelsen, förutom att det inte  ställdes som villkor i kravspecen att tidigare innehåll skulle kunnas flyttas över.

                              jag vet att det valdes bort pga det ansågs för dyrt och komplicerat.  Jag tycker fortfarande det var fel beslut, samma beslut har gjorts varje gång klubben har bytt webbsystem. 2005 och 2013.

                              jag har dock idag kontaktat leverantören av gamla siten för att försöka ordna iggn den. 


                               

                              #15007
                              Thomas Sjölin
                              Deltagare

                                Rimligen borde det iaf gå att ta backup på allt innehåll från den gamla sajten och på så sätt bevara innehållet. Jag är fullt medveten att det inte är helt enkelt att skapa ett verktyg för att söka information därifrån men det är inget omöjligt och så länge informationen finns bevarad går det alltid att söka genom den.

                                 

                              Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.