Alfa Power
Published by Ola Hansson on
- Detta ämne har 22 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast 2 mars, 2015 kl. 21:03 av
Benny Steen.
-
FörfattareInlägg
-
28 februari, 2015 kl. 13:31 #15008
Skönt att sätta igång en diskussion. Jag skrev inte negativt, men tycker att info skall finnas inom klubben.
Kanonbra att de finns som komplement, bara de inte blir bättre. Kanske en typ av länkar, eller varför inte “If you can’t beat them, yuoin them”. (Vete fasiken om jag fick det rätt med Engelskan??)
1 mars, 2015 kl. 11:25 #15009Sen har klubben och AP både olika syften och olika förutsättningar. Den här sidan är ju numer även medlemsregister, kommunikationskanal för en förening och betalväxel för medlemsavgift, evenemangsavgifter och banmötesavgifter. Så forumet är ju mindre än hälften av den här sidan sett till kostnad och insats medan till exempel AP huvudsakligen är ett forum. Sen kommer vi alltid förhålla oss olika till tjänster vi betalar för som klubbmedlemsskapet och tjänster som är helt gratis.
Men som sagt, i slutändan så tycker jag det är väldigt trevligt att få välja!
I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.
1 mars, 2015 kl. 18:14 #15010Inlägg av Björn Ek på 2015-03-01 11:25
…Men som sagt, i slutändan så tycker jag det är väldigt trevligt att få välja!
e’ du en så’n där liberal?
Jag är fullständigt Räserskadad
2 mars, 2015 kl. 13:17 #15011Hej alla forumdiggare!
Undertecknad håller på med att spara information från vår gamla .org (vilket inte är varken svårt eller dyrt).
FAQ mfl sparas i pdf-format där även bilder inkluderas, och därifrån kan sedan väl valda delar plockas ut.
Lägger med ett mindre, oredigerat exempel på 180 sidor (9,6 MB) som smakprov – Klöverbladets framsidor, samt historik att njuta av så längeMvh Heli
CAR7019. Alfa Romeo 159 2.4jtd 210hk Ti AWD -10
2 mars, 2015 kl. 18:05 #15014Skulle lätt kunnat sitta och spara ner information från gamla siten också, jag hade tillgång till den till för någon månad sedan men nu kommer jag tyvärr inte åt den längre.
2 mars, 2015 kl. 18:43 #15015Inlägg av Heli Salminen på 2015-03-02 13:17
Hej alla forumdiggare!
Undertecknad håller på med att spara information från vår gamla .org (vilket inte är varken svårt eller dyrt).
FAQ mfl sparas i pdf-format där även bilder inkluderas, och därifrån kan sedan väl valda delar plockas ut.
Lägger med ett mindre, oredigerat exempel på 180 sidor (9,6 MB) som smakprov – Klöverbladets framsidor, samt historik att njuta av så längeMvh Heli
Den där är från siten klubben hade år 2000-2005. det finns kvar på http://db.alfaromeo.org
Det behöver du inte spara ner då den aldrig varit borta. Det körs på mitt serverhotell och backupas osv som vanligt.
det vi saknar är från perioden 2006-2012. och adressen dit (som inte funkar) http://gamla.alfaromeo.org
2 mars, 2015 kl. 19:09 #15016Tack för info Benny,
Då lämnar jag det spåret. “gamla.alfaromeo.org” verkar membro tagit ner helt och hållet. Provat spåra den. DNSerna visar hostnamn och ip-adress, men ingen av dem är nåbara. Med andra ord hade det inte spelat någon roll om man hade haft inloggningsuppgifter. Så då kvarstår endast frågan om det finns backuper att tillgå längre, de har sannolikt utgått. Alternativt kan de ha dolt den från exponering till Internet.
CAR7019. Alfa Romeo 159 2.4jtd 210hk Ti AWD -10
2 mars, 2015 kl. 21:03 #15017Inlägg av Heli Salminen på 2015-03-02 19:09
Tack för info Benny,
Då lämnar jag det spåret. “gamla.alfaromeo.org” verkar membro tagit ner helt och hållet. Provat spåra den. DNSerna visar hostnamn och ip-adress, men ingen av dem är nåbara. Med andra ord hade det inte spelat någon roll om man hade haft inloggningsuppgifter. Så då kvarstår endast frågan om det finns backuper att tillgå längre, de har sannolikt utgått. Alternativt kan de ha dolt den från exponering till Internet.
Spekulera inte. Det blir väldigt snabbt att folk tror det är “fakta”. Ha lite tålamod så får vi korrekta uppgifter från membro vad som verkligen är sant. Jag kan återkomma så fort jag vet mera.
DNS’erna för alfaromeo.org är det jag som driftar så utpekningen till gamla.alfaromeo.org är statiskt gjorda av mig mot membros servrar i våras. Det är inte säkert det är samma maskiner idag.
/B
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.