Alfa Romeo 156 2.5 V6 Q-system!

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Allmänt Alfa Romeo 156 2.5 V6 Q-system!

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

Hejsan alla Alfa entusiaster!

Har äntligen bestämt mig för att köpa mig en Alfa igen då jag har saknat min förra så otroligt mycket!

Jag kommer eventuellt köpa en Alfa Romeo 156 2.5 V6 Q-system som farsan fått tag på via sitt jobb.

Tänkte höra vad ni vet om denna modell? vet att 2.5 V6 är en grym motor och rolig men vet inte så mycket

om Alfas Q-system, att den endast har 4 växlar oroar mig lite. Inte för körglädjen utan mer för förbrukningen! 

Är förbrukningen mycket högre med denna automatiska växellåda gentemot den manuella? Självklart vet jag att en automat alltid drar

mer sås gentemot en manuell men är det en väldigt stor skillnad speciellt när det endast är 4 växlar? Hur beter sig bilen på motorvägen?

känns de inte som den behöver en växel till? Snälla dela med er om allt ni kan om denna låda så kanske det blir et Alfa köp snart! 

Mvh mr Savatano 

Henrik Boldrup
    Deltagare

http://teknikensvarld.se/provkorning-av-alfa-romeo-156-25-v6-q-system-124192/

Här verkar de nöjda.

Stelvio Ti 2,0 -20, 156SW 2,5 -04 och en Fiat 500e -15

Thomas Bodén
      Deltagare

Fantastisk recension 🙂 Jag blir ju nästan sugen själv…

156 GTA Sportwagon

Thomas Sjölin
        Deltagare

Inlägg av Thomas Bodén på 2015-08-21 08:07

Fantastisk recension 🙂 Jag blir ju nästan sugen själv…

Precis, nu vill jag också ha en!

Tackar för svaren grabbar hittade lite info om denna bil och kunde inte hitta mycket negativt!

Dock var förbrukning betydligt höra än jag hade räknat på så det fick istället bli en Alfa romeo 156 2.0 JTS Sportwagon 2004

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.