Alfa Romeo 159 antenn byte

Published by Oscar Sandberg on

Forum Teknik Alfa Romeo 159 antenn byte

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Oscar Sandberg
    Deltagare

Hej! 

Funderar på att byta ut min antenn till något lite mer kortare som jag sett på vissa TI utrustade alfor. Är det någon som bytt? Var köper man?  

Pär Albrektsson
    Deltagare

Hej,

Jag har bytt på min TI. Anledningen var att radiomottagningen var helt kass och att mottagarenheten på taget är ökänd för att bli fuktskadad med tiden. Jag plockade isär min och gjorde rent men det blev inte bättre. Köpte då en ny men det blev inte bättre i alla fall… Så nu har jag en över som du kan få köpa om du vill. TI antennenheten innehåller både GPS-mottagare och radioantenn med förstärkare, det går alltså ingen traditionell antennkabel därifrån till musikmaskinen. Vet inte om den passar på din bil rakt av. Jag har också en instruktion över hur bytet går till.
    Jag löste mitt problem genom att koppla in en annan antennkabel jag hittade under instrumentbrädan, funkar fint, den är troligen kopplad till bakrutans elvärmetrådar och dessa används som antenn. GPS-mottagaren i antennenheten funkar fint.

//Pär

Non porto gioielli li guido...

Robert Schmid
    Deltagare

Vet inte om jag fattar dig rätt men är det bara en kortare antenn du är ute efter, så finns det kortare antenn bl.a. på Biltema som passar perfekt

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.