Alfa Romeo Challenge i Europa…
Published by Stefan Atterhall on
› Forum › Bankörning › Alfa Romeo Challenge i Europa…
- Detta ämne har 78 svar, 16 deltagare, och uppdaterades senast 4 oktober, 2015 kl. 11:42 av Ragnar Rosengren.
-
FörfattareInlägg
-
27 juni, 2015 kl. 12:14 #42027
Racevänner,
Som bekant var ju Cirkus Hoffsten nere och körde på Hockenheim i slutet av April. Det var en otroligt häftig upplevelse! Det är fantastiskt bra arrangemang, inte helt olikt våra, men väldigt mycket större. Reglementet är lite tightare, men det mesta av vårt ska klara sig bra och de har många klasser där våra bilar borde funka bra.
Hur är intresset för att göra en gemensam insats för att åka ner och köra med dem på finalen som går på Nurburgring (F1-slingan) den 9-11 Oktober? Vi har en stående inbjudan till alla tävlingar de kör och vi kan säkerligen göra någon bra “paketdeal”.
Nåå?
Cirkus Hoffsten har en idé om att åka ner med två bilar och jag vet att Micha/Kenneth är sugna.
Ska vi sätta ihop en liten arbetsgrupp och göra slag i saken?
http://www.alfaromeochallenge.eu
Attachments:
I/utanför garaget:
- Giulietta Sportiva 1.4 TB 170 TCT -14
- 147 GTA -03
- 156 Sportwagon 2.5 V6 TI -04
- Sprint Veloce 1.7 8V -87
- Alfasud TI 1.7 8V -7827 juni, 2015 kl. 12:40 #42028Inlägg av Stefan Atterhall på 2015-06-27 12:14
Racevänner,
Som bekant var ju Cirkus Hoffsten nere och körde på Hockenheim i slutet av April. Det var en otroligt häftig upplevelse! Det är fantastiskt bra arrangemang, inte helt olikt våra, men väldigt mycket större. Reglementet är lite tightare, men det mesta av vårt ska klara sig bra och de har många klasser där våra bilar borde funka bra.
Hur är intresset för att göra en gemensam insats för att åka ner och köra med dem på finalen som går på Nurburgring (F1-slingan) den 9-11 Oktober? Vi har en stående inbjudan till alla tävlingar de kör och vi kan säkerligen göra någon bra “paketdeal”.
Nåå?
Cirkus Hoffsten har en idé om att åka ner med två bilar och jag vet att Micha/Kenneth är sugna.
Ska vi sätta ihop en liten arbetsgrupp och göra slag i saken?
Count me in! ??
27 juni, 2015 kl. 13:27 #42029Jag tycker det låter jättekul!
# 22 Snart händer det!
27 juni, 2015 kl. 15:32 #42030Hur såg det ut licensmässigt, vad krävdes osv?
30 juni, 2015 kl. 11:52 #42031Hade tänkt åka ned till Hockenheim sista helgen i Juli men det går inte att få ihop det tidmässigt. Därför är jag all in för detta. Föreslår en kvällsträff med de som var där sist så vi kan få all info och starta planeringen.
Micha
Hörde jag någon säga tävling ?
30 juni, 2015 kl. 14:12 #42032Jag är absolut på. Whoop whoop!!!
(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63
30 juni, 2015 kl. 14:36 #42033Jag är också på!
Ser verkligen fram emot att åka på en Europatävling.
Ska bli jättekul!# 22 Snart händer det!
30 juni, 2015 kl. 14:48 #42034De saker som jag under mina funderingar inför Hockenheim sprang på var
Licens – Verkar vara godkänt med Nationell
Däck – Slicks behövs, förmodligen även riktiga regndäck
Tankstorlek – de kör 30 minutersrace, min tank behöver bytas till en större
Anmälningsavgift – verkar vara 625 euro för ett event, gäller gästförare (första gången, Claes?)
Övriga reglementesfrågor – vi har ju några undantag som kanske inte godkänns, tex att slangklämmor i bränslesystem är ok istället för riktiga skruvkopplingar. Att orginaltank är ok upp till 30 liter, att hans/hybrid inte är krav etc etc.
Claes mfl, kopiera/citera gärna och fyll på med frågor. Vi kan väl ta en kvällsträff och fråga några öl vad vi kan ha missat ovan också, föreslår att Herr General Atterhall kallar till denna
Hörde jag någon säga tävling ?
30 juni, 2015 kl. 20:24 #42035Inlägg av Micha Grönvalls på 2015-06-30 14:48
De saker som jag under mina funderingar inför Hockenheim sprang på var
Licens – Verkar vara godkänt med Nationell
Däck – Slicks behövs, förmodligen även riktiga regndäck
Tankstorlek – de kör 30 minutersrace, min tank behöver bytas till en större
Anmälningsavgift – verkar vara 625 euro för ett event, gäller gästförare (första gången, Claes?)
Övriga reglementesfrågor – vi har ju några undantag som kanske inte godkänns, tex att slangklämmor i bränslesystem är ok istället för riktiga skruvkopplingar. Att orginaltank är ok upp till 30 liter, att hans/hybrid inte är krav etc etc.
Claes mfl, kopiera/citera gärna och fyll på med frågor. Vi kan väl ta en kvällsträff och fråga några öl vad vi kan ha missat ovan också, föreslår att Herr General Atterhall kallar till denna
+1
1 juli, 2015 kl. 07:11 #42036625 euro? är det riktigt?
1 juli, 2015 kl. 13:59 #42037Kul initiativ!
Någon som fått tag i reglementet? (Jag hittar det inte på hemsidan)
Tillåter de andra fabrikat (=Abarth)?
För de som vill hålla nere kostnaden finns här en annons på beg slicks&wet:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=99481&sid=e943174185b5b607aa8f4453e203a2aa
1 juli, 2015 kl. 20:24 #42038Ja, dom tillåter andra italienska fabrikat.
Det var en Punto Abarth i Hockenhiem, men den fick sig en törn
SirApp - en app för alla Arisar!
5 juli, 2015 kl. 10:02 #42039Hej!
Kul att vi gör en gemensam insats på Ringen i höst!
Jag har inte koll till 100% på reglementet för dom olika klasserna. Maila till mig era frågor så kan jag sammanställa ett mail till tävlingsledningen.
# Licens – Jag körde med min Nationella. Inte riktigt popuärt i den tävlingen vi körde men på Ringen skall det vara lugnt.
# Däck – Slicks och regndäck. Mattias Andersson har kvar “rätt” dimension för dom som kör 17″.
# Tankstorlek – de kör 30 minutersrace så det går åt mer soppa. Om tanken sitter på originalplacering krävs ingen FIA tank. Är tanken satt på annan plats krävs FIA godkännande.
#Anmälningsavgift – Är 625 euro för ett event. Jag betalade 500EUR så jag fick pruta lite. Jag tror det borde gå att få ner lite Till Ringen. I det vi betalade till Hockenheim ingick middag på kvällen för hela teamet samt en fest kvällen efter. Lite roliga affischer, T-shirt mm.
#Övriga reglementesfrågor – vi har ju några undantag som kanske inte godkänns, tex att slangklämmor i bränslesystem är ok istället för riktiga skruvkopplingar. Att orginaltank är ok upp till 30 liter, att hans/hybrid inte är krav etc etc.
-vet inte vad som gäller för hans/Hybrid men det kollar jag upp. Inget snack vad jag vet om olika tankanslutningar. Vi fick lite påpekande på plats på vår bil men skall åtgärdas till nästa race…så att säga. Dom är rätt humana och vill såklart att alla skall få köra.
# Decibrelkrav….finns men verkar vara en rekommendation. Vi kan äntligen få se Sud-Sune med en fet sidepipe!
MVH
Claes7 juli, 2015 kl. 11:57 #42040Kul och häftig grej, och bra initiativ. Lite väl kostsamt och komplicerat för min del. Omkostnader, licens, ev slangklämmor (jag har såna), slicks och regndäck (jag har iofs några från 2001 på 15 tum, men sprickorna ser illavarslande ut…) mm, så nja. Kan ju förbereda med att försöka uppgradera licensen, det behövs väl för ev Norge-äventyr också.
MEN, jag kommer igen, det har på nåt sätt ingått i den långsiktiga planen, en vacker sommar…, har innan dock mer tänkt mig Zandvoort, Spa eller så, så att min bil får hälsa på sina gamla kompisar på hemmaplan. Spettacolo Sportivo verkar vara ett kul årligt event t ex.
156 2.0 TS Challenge (Gruppo N Olanda), #77 CAR Challenge klass III
10 juli, 2015 kl. 13:46 #42041Jättekul!
Det tänker inte jag missa, åtminstone inte som åskådare
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.