Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Published by Kjell Helgesson on

Forum Allmänt Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Kjell Helgesson
    Deltagare

Fick Alfas pressmeddelande i dag med info om koncernens bilar på Frankfurtsutställningen. Framgår att det går att teckna kontrakt från 4:e kvartalet på Giulian och att leveranser till italienska marknaden kommer att ske från första kvartalet 2016. Priset blir 79.000 EUR. Är det en rimlig prisnivå???? /Kjell

alfapojken

Mats Forssén
      Moderator

Jag saknar info om övriga Giuliamodeller, hade hoppats och trott att de skulle presentera andra motoralternativ på Frankfurtmässan. Detta för att man skulle kunna få en uppfattning om det kommer att finnas någon vettig efterföljare (prismässigt) till 159 Tbi. 

Är det någon som sett nån information om andra varianter?

Nihat Dizdar
        Deltagare

Hittadeen  intressant bild på hur de mer sansade Giulia versionerna kan komma att se ut. Tycker verkligen designen växer mer och mer för varje dag.

Likaså sägs det av initierade källor att interna påtryckningar vill ta fram en Lancia Delta Integrale som kanske kan se ut så här.

Nihat Dizdar

Gabriel Eriksson
          Deltagare

Inlägg av Mats Forssén på 2015-09-16 18:59

Jag saknar info om övriga Giuliamodeller, hade hoppats och trott att de skulle presentera andra motoralternativ på Frankfurtmässan. 

Jo det hade man ju förväntat sig, känns lite oroväckande. 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Michael Wolde
            Deltagare

Tror att svaret stavas “varumärkesbyggande”.. Ut med QV först, var sparsam med pressmaterial, vissa spektakulära siffror – det bygger intresse hos en större publik. Låt sedan journalister provköra och gärna jämföra med klassledarna Audi, BMW, mfl. Får man rimligt bra press (I Sverige kommer man att klaga på att man sitter illa raka armer, böjda ben, samt att instrumenteringen är ologisk, men om det klarar sig med det förväntade ) kommer det att bygga ett större intresse underifrån – då kan Sergio med flera går fram, öppna famnen och säga: “OK, det är fler som vill ha en bil – vi skall visa välvilja – här är den!  ” Antar att det är ungefär så planen ser ut för att få maximal mediaexponering och rädda ett vackert varumärke till lägsta möjliga kostnad.. Tycker att man gör ett bra jobb så långt. 

Snygga bilder på en snäll Giulia! 

Mats Forssén
              Moderator

Jag håller med om varumärkesidén men problemet är att det tar för lång tid. Det är över tre år sedan 159:an slutade tillverkas och min förhoppning inför lanseringen i juni var att leveranserna av Giulia skulle börja i slutet av året. Sen flyttades förhoppningen fram till Frankfumässan och att modellprogrammet då skulle presenteras för att sedan hyggligt snabbt bli beställningsbart (= leverans senvinter / tidig vår). Men när det nu inte presenteras några “vanliga” modeller på Frankfurt så är det ju bara att inse att det säkert kommer dröja till efter sommaren nästa år innan man kan få en Giulia levererad från en bilhandlare i Sverige. 

Det innebär tyvärr att min nästa bil inte blir en Alfa för jag kan inte vänta till dess. 

Magnus Berg
                Deltagare

Verkar dessvärre som att vi får vänta till Genève i mars innan det kommer info om övriga Giulia-modeller. 

För den som tröttnat  på att vänta och vill sälja sin 159Ti 1750Tbi SW med helsinn redan nu så är jag ute efter en.  Breran måste bytas mot något med användbart baksäte då den är en minialfist på väg . Jo jag känner till annonsdelen men smyger in lite här också.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.