Alfa Romeo Giulietta QV

Published by Daniel Mattsson on

Forum Allmänt Alfa Romeo Giulietta QV

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Daniel Mattsson
    Deltagare

Är svenskbil ägare sen urminnes tider, Saab har alltid funnits i mitt liv och kommer så förbli men genom åren har jag alltid kittlats av tanken att sluta vara monogam och skaffa mig en kärlek till.

Av någon anledning, varför vet jag inte så har Alfan varit bilen som jag sneglat åt.

Nu har tanken kommit så långt att jag snart är beredd att göra slag i saken och då ligger en Giulietta QV väldigt nära det som skulle få mig att trilla dit.

Vad skall jag främst ha koll på när jag står där och skall köpa?

Tack på förhand,

James Edberg
      Deltagare

En bra bil, kollar man på tyska ADAC (bilprovning) så är det en bra bil. Själv körde jag en Giulietta 2014 2.0 jtdm TCT i ca 6000mil utan några som helst problem. Kul och tajt bil. Lillebror har en QV 2011, den har han haft i 3 år utan problem. Dock skulle jag satsa på en FAS 2 (min var det), bättre skålade säten, rent generellt är kvalitetskänslan upp några steg (mer dämpad ljudmässigt, dörrar känns bättre osv) jämfört med min brors.

Alfa Stelvio 2.2 -17 - Alfa Spider 3.0 -99 - Maserati QP -08 - Volvo v70 Bi-fuel -06

Daniel Mattsson
        Deltagare

.

• Detta svar redigerades för 3 år, 7 månader sedan av Daniel Mattsson. Anledning: Dbl post
          Daniel Mattsson
          Deltagare

Fas2! Från vilken årsmodell är det?

James Edberg
            Deltagare

Facelift (fas 2) kom med årsmodell 2014.

Alfa Stelvio 2.2 -17 - Alfa Spider 3.0 -99 - Maserati QP -08 - Volvo v70 Bi-fuel -06

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.