Alfa Romeo Stelvio

Published by Magnus Berg on

Forum Allmänt Alfa Romeo Stelvio

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 94 totalt)
  • Författare
    Michael Wolde
    Deltagare

Tittade på den på bild och tycker den såg ganska bra ut, e betoning på ganska.. Bläddrade sedan fram till nästa bild i ett reportage från LA -mässan och såg en Audi Q5 SUV. Då förstod jag hur bra Stelvion ser ut egentligen. Tror att det där kan bli riktigt bra. 

Nusret Ljevo
      Deltagare

Stelvio är näst snabbast in the world bara 1 sec efter Porsche Cayenne Turbo SDesign,sound and emotion on wheels!!

Magnus Berg
        Deltagare

Inlägg av nusret ljevo på 2016-11-18 23:21

Stelvio är näst snabbast in the world bara 1 sec efter Porsche Cayenne Turbo SDesign,sound and emotion on wheels!!

Nej nu har du vänt på sakerna. Det är dock lite felaktigt eftersom det bara är en uppskattad tid framtagen med simulation…som lämpligt nog va precis snäppet snabbare än Porschen.  Dock sägs det att Alfa varit försiktiga i sin simulation. Målet är en tid under 7:50 när den ska köras på riktigt.

Gabriel Eriksson
          Deltagare

Nu betvivlar jag egentligen inte att Stelvio kommer vara snabbare, eftersom den borde vara betydligt mindre och lättare än Cayenne, men får nog erkänna att jag tycker det är märkligt att påstå sig vara snabbast efter enbart simulering. Man har såklart kört en del på riktigt med men kom igen när varvet är på plats liksom.

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Magnus Berg
            Deltagare

Inlägg av Gabriel Eriksson på 2016-11-19 10:14

Nu betvivlar jag egentligen inte att Stelvio kommer vara snabbare, eftersom den borde vara betydligt mindre och lättare än Cayenne, men får nog erkänna att jag tycker det är märkligt att påstå sig vara snabbast efter enbart simulering. Man har såklart kört en del på riktigt med men kom igen när varvet är på plats liksom.

Håller med, ok om man nämner att simuleringarna pekar åt det hållet, men att visa bilder som om det vore officiella tider är lite löjligt. Skulle bli aningen pinsamt om dom inte skulle få till tiden. 

Nusret Ljevo
              Deltagare

Inlägg av Magnus Berg på 2016-11-19 09:29

Nej nu har du vänt på sakerna. Det är dock lite felaktigt eftersom det bara är en uppskattad tid framtagen med simulation…som lämpligt nog va precis snäppet snabbare än Porschen.  Dock sägs det att Alfa varit försiktiga i sin simulation. Målet är en tid under 7:50 när den ska köras på riktigt.

Jag menade inte  Nurburgings tid utan snabbaste suven som precis ligger efter porsche cayenne turbo s som är 1 sec snabbare än Stelvio.Du kan läsa här snabbaste suvarna in the world.http://www.carophile.org/fastest-suvs-in-the-world/

Magnus Berg
                Deltagare

Inlägg av nusret ljevo på 2016-11-19 19:17

Inlägg av Magnus Berg på 2016-11-19 09:29

Jag menade inte  Nurburgings tid utan snabbaste suven som precis ligger efter porsche cayenne turbo s som är 1 sec snabbare än Stelvio.Du kan läsa här snabbaste suvarna in the world.http://www.carophile.org/fastest-suvs-in-the-world/

Förstår fortfarande inte vad det är Porschen är 1s snabbare på.

Nusret Ljevo
                  Deltagare

Heheheh förstår du inte?ska jag rita till dig så att du förstår bättre eller?

Magnus Berg
                    Deltagare

Inlägg av nusret ljevo på 2016-11-20 18:22

Heheheh förstår du inte?ska jag rita till dig så att du förstår bättre eller?

Ja gärna, det kanske hjälper. Menar du 0-100km/h så är Porschen absolut inte 1 sekund snabbare.

Mikael Bengtsson
                      Deltagare

Du får gärna rita till mig med. 0.1 s snabbare till 60 mph kan jag gå med på men en hel sekund har jag inte hittat.

Thomas Sjölin
                        Deltagare

Kors i taket, Aftonbladet har skrivit om den!

http://www.aftonbladet.se/bil/article23926544.ab

Claes Johnsen
                          Deltagare

Aftonbladet:

http://www.aftonbladet.se/bil/article23926544.ab

– Alfa Romeo har gjort det till sin grej att vara snabbast kring Nürburgring. Deras Giula är den snabbaste fyrdörrarssedanen och nu är Stelvio den snabbaste suven. De betonade att den som körde var deras vanliga testförare och att han satt i jeans och lågskor – samt slog rekordet på första försöket. Inget special med racingförare och dylikt alltså.

Magnus Berg
                            Deltagare

De första officiella bilderna på en normal Stelvio har nu läckt ut. En Stelvio Super kommer se ut så här. Är kanske första gången jag verkligen gillar designen på en SUV.

Magnus Berg
                              Deltagare

Magnus Berg
                                Deltagare

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 94 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.