Alfa Romeo Stelvio

Published by Magnus Berg on

Forum Allmänt Alfa Romeo Stelvio

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 94 totalt)
  • Författare

..och om skuffen är så här stor lär den bli populär även bland oss hundägare.
    Ser hoppfullt ut för vår Berner Sennen
    Och dessutom ventilation där bak?? tänk att kunna få kyla till jycken

Stefan Atterhall
    Moderator

Sedär!

Vågar man hoppas att den kanske får släpa en bit över 2000kg också, så kommer den ju vara en ultimat drag-/familjebil… 

Magnus Berg
      Deltagare

En färsk bild på en Stelvio Super. Premiärvisning ska vara i Geneve i mars och säljstart efter mässan…hur snart efter får vi se  

Sven Lennartsson
        Deltagare

Har någon uppgift på golvytan i bagageutrymmet?

Sven L

Magnus Berg
          Deltagare

Inlägg av Sven Lennartsson på 2017-01-09 20:30

Har någon uppgift på golvytan i bagageutrymmet?

Har inte sett några uppgifter på det än. Bagagevolymen är 525l så det är ju helt ok. Mer än jag hade räknat med på den här bilen. Av bilden att döma ser det ju ganska bra utformat ut också.

Magnus Berg
            Deltagare

Inlägg av Björn Jägerstedt på 2017-01-06 23:09

..och om skuffen är så här stor lär den bli populär även bland oss hundägare.
              Ser hoppfullt ut för vår Berner Sennen
              Och dessutom ventilation där bak?? tänk att kunna få kyla till jycken

Då får du allt ha en snäll jycke som offrar all utsikt för att husse ska få åka fint

Sven Lennartsson
              Deltagare

För en vanlig svensk bilägare är nog bagageutrymmets bottenyta viktigare än dess volym. Att stapla väskor och annat på höjden är ingen höjdare.

Sven L

Ser ut att finnas plats för sonens hockeytrunk alternativt våra två hundar (Boxer och Olde English Bulldog).

Giulia Veloce, 159 SW 3.2 V6 (tidigare 159 SW 3.2 V6 Ti och 156 SW 2.5 V6)

Magnus Berg
                Deltagare

Inlägg av Sven Lennartsson på 2017-01-18 09:26

För en vanlig svensk bilägare är nog bagageutrymmets bottenyta viktigare än dess volym. Att stapla väskor och annat på höjden är ingen höjdare.

Dagen då Alfa anpassar bilarna för “vanliga svenska bilägare” hoppas jag aldrig kommer att komma. Då staplar jag hellre 

Peter Braun
                  Deltagare

Inlägg av Magnus Berg på 2017-01-18 18:11

Inlägg av Sven Lennartsson på 2017-01-18 09:26

Dagen då Alfa anpassar bilarna för “vanliga svenska bilägare” hoppas jag aldrig kommer att komma. Då staplar jag hellre 

Ha ha, den var bra. Det viktigaste är ändå ingen lasttröskel. 

Då har den “äntligen” landat i Sverige.
                    Den första annonsen på Blocket, “under” halvmiljonen blev det.

https://www.blocket.se/helsingborg/…=2&w=3

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Gustav Holmdahl
                    Deltagare

Tur att priset var för högt, annars hade jag nog ångrat min Giulia som jag precis beställt 

Giulia 20 Super

Nihat Dizdar
                      Deltagare

Inlägg av Gustav Holmdahl på 2017-04-12 19:23

Tur att priset var för högt, annars hade jag nog ångrat min Giulia som jag precis beställt 

Stelvio är väldigt fin MEN….har svårt att tro att den ska vara lika kommunikativ som Giulia och då speciellt med Performance pack.

Du kommer vara sååå nöjd med din Giulia Gustav, tro mig ?!

Nihat Dizdar

Magnus Westin
                        Deltagare

Var där idag. I Helsingborg alltså. Den är riktigt fin med First Edition package. Ska sova på saken och testa med fru och barn. Jag är riktigt sugen. Äntligen en bil som kan funka för en trebarnsfar från Alfa. Kommer att ställas ut på Krapperup 1 maj (en röd och en vit) tillsammans med bla Giulia Q. För att överleva måsta man sälja många bilar och det tror jag absolut man kan göra med Stelvion Mange 

Mange W

Gustav Holmdahl
                          Deltagare

Hoppas verkligen att den kommer sälja!

Sett till vad man får i paketet(280hp, 4×4, mm, mm, mm) så är inte priset “högt”. Men att man inte kan få den med mindre motor eller utrustning för att kunna få in den i 7,5 basbelopp är nog en nackdel. Men Alfa verkar sikta högt med sina nya bilar och inte mot volymmarknaden.

Finns det någon officiell prislista på Stelvio i Sverige? Spännande att en handlare fått hem bilarna innan den officiella kanalen fått upp priserna på hemsidan…

Giulia 20 Super

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 94 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.