Alfa Romeo Stelvio

Published by Magnus Berg on

Forum Allmänt Alfa Romeo Stelvio

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 94 totalt)
  • Författare
    Magnus Berg
    Deltagare

Inlägg av Gustav Holmdahl på 2017-04-13 10:59

Hoppas verkligen att den kommer sälja!

Sett till vad man får i paketet(280hp, 4×4, mm, mm, mm) så är inte priset “högt”. Men att man inte kan få den med mindre motor eller utrustning för att kunna få in den i 7,5 basbelopp är nog en nackdel. Men Alfa verkar sikta högt med sina nya bilar och inte mot volymmarknaden.

Finns det någon officiell prislista på Stelvio i Sverige? Spännande att en handlare fått hem bilarna innan den officiella kanalen fått upp priserna på hemsidan…

Självklart kan man få den med mindre utrustning och andra motorer. Detta är bara First Edition och den är rikligt utrustad. I Italien finns priser på olika utrustningsnivåer samt även med 200hk bensin, 210hk diesel och 180hk diesel. 

Priser på övriga varianter ska vara på gång inom de närmsta veckorna. 

Peter Braun
      Deltagare

Ser lovande ut. Detta kan nog slå bättre än med Giulian som bara finns som sedan.

Magnus Westin
        Deltagare

Då var det klart. Efter lite funderande blev det en vit. Tack Robin och grabbarna i Helsingborg för god service. Känns sjukt bra. Provkörde och efter att ha kört Jeep i några år så var lyckan total. Den är sportig men ändå tyst. Inte jättestor så det får bli takbox på semestern. 

Mange W

Ayhan Dizdar
          Deltagare

Grattis får man väl säga då Magnus. Tänkte själv åka in och titta på den idag, men det får bli en annan dag. Robin och hans kollegor på Holmgrens Bil i Hbg är bra och väldigt “service minded” . Vi ses i Krapperup om inget annat. Jag kommer med min Giulia och GTV6.

Ayhan Spider 2000 Veloce -77 / GTV6-2,5 -86 / Stelvio Veloce Black Edition 2,0-280hk -2019

Nihat Dizdar
            Deltagare

Verkligen Grattis till en mycket fin SUV. Är väldigt nyfiken på hur den känns att köra jämfört med Giulia eller konkurrent-SUV’ar. Hade själv en XC60 tidigare som jag gillade.

Nihat Dizdar

..må kanske tyckas som en oväsentlig detalj i sammanhanget..

Jycken frågar: 
              Blåser det luft ur gallerna på vä resp hö sida i skuffen?

Peter Svensson
              Deltagare

Väldigt snygg bil! Nog den första suven jag känt lite habegär för. Ja, en Maserati Levante skulle funka också…

Nusret Ljevo
                Deltagare

Min nästa alfa blir det Stelvio 280hk.Den är faktist längre och bredare än volvo xc60 och audi q5,så snacka inte att den är liten

Magnus Westin
                  Deltagare

Tack Ayhan jag får ju vänta på min eftersom den ska ställas ut på Krapperup. Kör dit i min lilla blå 1600. De tar in 24 st med leverans i Juni till Sverige men tydligen har de sålt flera st osedda. ? Just nu känns det väldigt långt till 3 maj när jag får hämta min. Men den som väntar på något gott….

Mange W

Gustav Holmdahl
                    Deltagare

Grattis till Stelvion!

Som sagt. Intressant med en lista med svenska priser. En 200hp RWD som “snålvariant” vore kanske inte fel. Tror det skulle attrahera en och annan XC60 FWD åkare. Då borde den kunna gå att få in i 7,5 basbelopp med lite offensiv prutning. 280hk Q4 lär bli omöjlig att få ner i dessa nivåer.

Giulia 20 Super

Magnus Westin
                      Deltagare

Prislistan kom idag. 280 hk ren startar på 475′. Efter helgen bör det gå att få fram hos handlarna hur den är prisad med olika motorer osv. Skickar med ett par bilder till. Känns ju så bra just nu. Glad påsk ?

Mange W

David Wallefelt
                        Deltagare

Var hittade du prislistan Magnus? Jag går in på alfa.se varje dag och kollar, men det är fortfarande samma från 9 november där när jag kollar…

156 SW GTA
                          MiTo 1.4 Multijet
                          156SW 2.0 JTS

Magnus Westin
                          Deltagare

Robin (från Holmgrens i Helsingborg) ringde mig innan idag. Då hade den precis kommit till dem. Jag har aldrig i mitt liv varit först med något. Tror jag köpte Dvd när det funnits i 10 år och var nervös för att First edition var felprisade. Kändes inte så och jag litar på grabbarna men det är mycket pengar. Det var de inte så han gav mig en trevlig påskpresent. Alla handlarna borde ha fått den idag 

Mange W

Riktigt roligt med ett tjänstebilsalternativ! Synd bara att den faktiskt inte ser sådär jättesnygg på bilderna, förhoppningsvis coolare i verkligheten. Nu är det förvisso dieselpolicy på mitt jobb, men regler är ju till för att brytas. Nej jag kan inte tänka mig en Alfa Romeo med diesel.

Kommer nog lagom tills att min Tiguan ska bytas om 1,5 år.

Magnus Westin
                            Deltagare

Gällande utseendet Kim så är ju smaken som baken så det kan jag inte göra mycket åt men det lär komma ett alternativ med 200hk bensin om man vill ner i pris. Annars får du väl förhandla med chefen. Finns ju ingen lag precis som säger att bilen inte får kosta mer än 7,5 pbb. Se bifogad bild för alternativ. Mange 

Mange W

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 94 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.