Alfa Romeo Tonale

Published by Janne Skog on

Forum Allmänt Alfa Romeo Tonale

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Janne Skog
    Deltagare

Jag har bestämt mig att nästa bil blir en laddhybrid – eftersom jag leasar en 2019 Giulia benzina nu med ca 18 månader kvar på leasingen så ligger ju en Tonale nära till hands. Vad jag förstår så skall den presenteras nu till hösten och kunna levereras början av 2022? Vad kan priset bli tror ni?

Lars T Andersson
      Deltagare

Jag tror det blir för högt.

Lars T

Jag körde hybrid ett tag som förmånsbil Volvo V60, även om det fungerade bra för mig så blev det strul med bilen för killen efter mig. Det är dyra bitar.

Jag kan inte rekommendera hybrid om du tänker äga bilen. Som leasing med allt ansvar på leasingbolaget kan det fungera. Men jag gissar att en Tesla är billigare att leasa under de förutsättningarna. Helt ärligt är nog en ny Kia elbil + en beggad 4C billigare och bättre lösning.  🙂

Janne Skog
        Deltagare

jag vill inte ha en ren elbil även om jag kikat litet på Tesla, jag vill kunna köra riktigt långt utan att bekymra mig om var man skall ladda och den skall vara AWD helst. Jag har även kollat Seat (trivdes inte i förarmiljön), provkört Toyotas Rav 4 laddhybrid (mycket trevlig), kollat på Kias laddhybrider men de är för motorsvaga och utan AWD men annars trevliga. Porsche går fetbort, BMW likaså. Audi och VW är kanske tänkbara. Ja vi får se vad det blir, det är ju rätt långt fram och det kommer nya modeller ganska tätt nu. Mitt hopp står till Tonalen.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.