Alfa Romeo träff, Sydöstra Skåne, Österlen

Published by Oscar Sandberg on

Forum Träffar Alfa Romeo träff, Sydöstra Skåne, Österlen

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Oscar Sandberg
    Deltagare

Hejsan! 

Tycker att det är glest med Alfaträffar i skåne, speciellt på östra sidan. Detta borde göras något åt! Bor själv utanför Tomelilla på Österlen och om några är intresserade skulle man ju kunna fixa en träff på Österlen.

Där man möts upp och kanske kör en runda 

Vad tycker ni? Några ideér?

Ragnar Rosengren
    Deltagare

Bra initiativ!! Som gammal sydskåning i förskingringen måste jag uppmuntra detta. Alfor gör sig ju dessutom bra i de vackraste av omgivningar!

För medlemmar kan klubben stötta på olika sätt, ge tips och lite bidrag till vällovliga syften t ex.  

156 2.0 TS Challenge (Gruppo N Olanda), #77 CAR Challenge klass III

Niklas Ericson
    Deltagare

Grupp fika på Autoseum kanske kan vara en idé? Det finns lite kul vägar häromkring också!

| 1969 1750 GTV | 2006 SAABARU 9-2x | 2014 BMW 520d SW | Väntar på 2016 4C |

Martin Frykstam
    Deltagare

Autoseum är ju värt ett besök, liksom Johanna-museet i Skurup. Ni har ju ett roligt fik i Tomelilla också! Du har väl koll på Mille-Scania som går den 14:e (dock i motsatta hörnet av skåne)?

Niklas Ericson
    Deltagare

Tomelilla hyr-kart kan vara kul också!

| 1969 1750 GTV | 2006 SAABARU 9-2x | 2014 BMW 520d SW | Väntar på 2016 4C |

Oscar Sandberg
    Deltagare

Ja! Exakt, eller bara något så enkelt som att köra lite landsväg tillsammans!

Kul idé! Är också skåning och Österlen bjuder ju upp ett smörgåsbord av trevliga vägar… Fast är det tillåtet att vara med och leka även om man bara är forummedlem och inte medlem i själva klubben? Ska bli med i klubben när jag får tillbaka mitt jobb och börjar tjäna flis igen…

Oscar Sandberg
    Deltagare

Självklart måste det vara en träff för alla alfistor, medlem eller ej! Det måste ju inte som sagt vara att man kör och gör något en hel dag eller något längre. Jag hade tyckt att det hade varit skitkul att bara mötas upp någonstans på någon parkering eller var som och sedan köra lite landsväg!   

Johan Bergils
    Deltagare

Vilken härlig idé!

Jag kommer vara i trakterna (Borrby) från midsommarveckan och några veckor framöver. Dock enkom medelst bruks-159:or.

Jag hakar gärna på om jag kan och något hittas på den tiden.

Oscar Sandberg
    Deltagare

Men fixa något runt midsommar hade varit trevligt! 

Bara tanken av att köra lite alfatåg är ju döhäftigt! Men det är ju svårt att veta hur många vi blir, hur ska man göra? Skapa ett event på fb eller något, eller finns det liknande här på sidan så att folk vet om när och hur?  

Robert Hultman
    Deltagare

Inlägg av Oscar Sandberg på 2015-05-26 11:44

Men fixa något runt midsommar hade varit trevligt! 

Bara tanken av att köra lite alfatåg är ju döhäftigt! Men det är ju svårt att veta hur många vi blir, hur ska man göra? Skapa ett event på fb eller något, eller finns det liknande här på sidan så att folk vet om när och hur?  

Det krävs nog bara att du bestämmer något och meddelar det här i tråden. Tex onsdag 3/6 kl 18:00 ses vi på ICA Kvantums parkering i Tomellilla. Kvart över, sådär, åker vi på småvägar upp till Brösarp och ned till Simrishamn där vi som vill käkar något eller tar en fika på Gårdens Café och Vedugn.

(Det där är bara gripet ur luften efter att ha kikat på Google maps. Skulle ni vid samlingen se att ni blir många, kan det kanske vara idé att ringa och boka bord. Annars funkar det säkert med drop-in)

1) Bestäm en tid och en plats.
    2) Döp det till “Fikasväng” eller något du tycker verkar bättre.
    3) Skriv vad du bestämt här i tråden och lägg till “välkommen”.
    4) Lägg upp det bland “Aktiviteter” i menyn. (Kanske måste man vara medlem för att göra det, jag minns inte. Men om det är så, kan jag lägga upp det åt er)

Stockholm

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.